رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای شهر:

تعرفه‌های نظام‌مهندسی یزد مردم را به ساخت‌وساز غیرمجاز هدایت کرده است

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای شهر یزد گفت: تعرفه‌های نظام‌مهندسی یزد مردم را به ساخت‌وساز غیرمجاز هدایت کرده است.

به گزارش یزدی نیوزمرتضی شایق در سیصد و بیست و سومین نشست علنی شورای شهر یزد، با اشاره به روند بازسازی و مرمت فضای اطراف میدان امیرچقماق یزد اظهار داشت: اگر سمت راست مسیر امیرچقماق تمام نشده، نباید طرف دیگر آغاز به‌کار می‌کرد.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای شهر یزد خاطرنشان کرد: الان با یک سری موانع این مسیر را مسدود کرده‌اند که اصلا چنین ظاهری در شان این مجموعه تاریخی و ارزشمند نیست.

شایق ادامه داد: مطمئنا ساخت این مسیر برای مسدودکردن دائم عبور و مرور خودرو نیست و مسیر عبور خودرو در آن در نظر گرفته شده، ولی باید حداقل در زمان بازسازی، یک طرف مسیر در اختیار مردم قرار می‌گرفت.

وی تصریح کرد: طرح‌هایی که در شهر قرار است انجام شود باید مصوبه شورای شهر داشته باشد و نباید بدون مصوبه شورای شهر برای اجرا به شهرداری ابلاغ شود چراکه سبب ناهماهنگی می‌شود، برای نمونه در ارتباط با خیابان قیام الان طرح‌های متفاوتی بیان شده و تماس‌های متعددی در ارتباط با وضعیت این خیابان انجام می‌شود اما خود ما هم از وضعیت آن اطلاعی نداریم.

وی به ساخت و سازهای غیرمجاز اشاره کرد و گفت: تعرفه‌های زیاد نظام مهندسی در ارتباط با ساخت‌و‌ساز سبب شده که مردم توان پرداخت این تعرفه‌ها را نداشته باشند و به سمت ساخت‌و‌ساز غیرمجاز رو آورند.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای شهر یزد ادامه داد: طرح تفصیلی شهر یزد بعد از گذشت ۱۰ سال هنوز اجرایی نشده و سالها به بحث در ارتباط با اهمیت اجرای آن می‌گذرد.

شایق ادامه داد: یکی از مهمترین مواردی که در طرح تفصیلی به آن توجه صورت گرفته بحث سیما و منظر شهری است که متاسفانه در یزد وضعیت بسیار بدی دارد.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..