تشدید برخورد با اضافه تناژ کامیون‌ها در جاده‌های یزد

no-thumbs

رئیس پلیس راه استان یزد گفت: با کامیون‌های دارای اضافه تناژ که در مسیر راه‌های این استان تردد می‌کنند به شدت برخورد خواهد شد.

به گزارش یزدی نیوزاحمد مظفری  راه را از سرمایه‌های ملی دانست و اظهار داشت: با کامیون‌هایی که بیش از ظرفیت باری خودرو اقدام به بارگیری کنند به شدت برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اضافه تناژ به راه‌های استان به ویژه در معابر معدن خیز آسیب می‌رساند ادامه داد: افزایش بیش از حد وزن بار و خودرو سبب ضعف در سیستم ترمز و فشار زیاد به چرخ‌ها و در نتیجه ترکیدگی لاستیک خواهد شد از این‌رو برخورد جدی با این کامیون‌ها در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

رئیس پلیس راه یزد همچنین با اشاره به مخدوش شدن و مخفی ماندن پلاک کامیون‌ها در جاده‌های استان از فک پلاک و توقیف کامیون‌ها خبر داد.

وی با اشاره به همراهی و نظر مثبت مسؤولان قضایی در استان عنوان کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با مسئولان قضایی استان خودروهای متخلفان توقیف و روانه پارکینگ خواهد شد.

مظفری تصریح کرد: بیشترین تخلفات اضافه تناژ و مخدوشی و مخفی بودن پلاک‌ها در محورهایی است که به معادن ختم می‌شود که از جمله محور یزد بافق شاهد بروز این نوع تخلفات هستیم.

وی با تأکید بر اعمال قانون برابر مقررات بیان داشت: رانندگان متخلف ضمن کسب نمره منفی و فک پلاک خودرو برای مدتی معین، خودروی آن‌ها نیز روانه پارکینگ خواهد شد تا پس از طی مراحل قانونی از سوی مراجع قضایی و پرداخت جرائم نسبت به آزادسازی خودرو اقدام کنند.

رئیس پلیس راه یزد با اشاره به عوارض و خسارات ایجاد شده ناشی از اضافه بار کامیون‌ها تصریح کرد: همچنین مشکلاتی از جمله وقوع تصادفات ناشی از اضافه تناژ را به دنبال خواهد داشت لذا شایسته است برای پیشگیری از بروز حوادث و توقیف کامیون‌ها، رانندگان کامیون‌ها از داشتن اضافه تناژ خودداری کرده و از تخلفات خود دست بردارند.

وی خواستار توجه جدی رانندگان به قانون و مقررات در جاده‌های استان شد و اظهار داشت: رانندگان همچنین در زمان رانندگی از مکالمه با تلفن همراه خودداری کرده و از توقف در شانه اضطراری جاده در مواقع غیرضروری به ویژه در شب خودداری کنند.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..