برگزاری جشنواره غذای سالم در مهریز

به گزارش یزدی نیوزجشنواره غذای سالم مهریز با حضور فرماندار شهرستان و جمعی از مسئولان استان و شهرستان در این شهر برگزار شد.

 دکتر "سید مهدی حسینی" مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهریز در این جشنواره که به بهانه‌ی روز جهانی غذا و با مشارکت ادارات بهزیستی و آموزش و پرورش و رابطین بهداشت و صنایع غذایی شهرستان برگزار شد، برگزاری جشنواره غذای سالم را با هدف ترویج اصلاح الگوی رفتارهای تغذیه‌ای مردم به ویژه در رابطه با کاهش مصرف نمک، روغن و شکر در مواد غذایی ذکر کرد.

وی ادامه داد: ترغیب خانواده‌ها به استفاده از غذای سالم و بهداشتی و پرهیز از غذاهای آماده و فست فود، روی آوردن به استفاده از محصولات کشاورزی و ارگانیک در سفره‌های غذایی‌شان از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره بوده است.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش، اظهار کرد: عدم فعالیت فیزیکی و جسمانی، افزایش فشار خون، افزایش قند خون، افزایش کلسترول خون، اضافه وزن و چاقی از عوامل عمده بروز بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر از جمله سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی است.

این مسئول ضمن توصیه به کاهش مصرف چربی و گوشت قرمز و اهتمام بیشتر به تحرک و فعالیت‌های بدنی به عنوان عوامل بروز بیماری سرطان، مصرف زیاد سبزی و میوه را به عنوان عوامل محافظتی در پیشگیری از سرطان موثر خواند.
 

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..