عملکرد خوب استان یزد در سرشماری اینترنتی

به گزارش یزدی نیوزقائم مقام ستاد سرشماری کشور گفت: استان یزد در زمینه سرشماری اینترنتی عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت.

 «علیرضا زاهدیان» در جمع مسئولان ستاد سرشماری استان یزد که در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد برگزار شد، با اشاره به این‌که استان یزد در زمینه سرشماری اینترنتی عملکرد خوبی از خود به جا گذاشت، تصریح کرد: مرحله اینترنتی کار مأموران را تسهیل کرده است.

وی گفت: به‌علت شرایط اقتصادی کشور هم‌چنین کمبود منابع مالی دولت، به این سو رهنمون شدیم تا سرشماری را به‌ترتیبی برنامه‌ریزی و اجرا کنیم که ضمن تحقق کامل اهداف سرشماری، بتوان هزینه‌های آن را کاهش داد.

زاهدیان تصریح کرد: یکی از راه‌های کنترل هزینه، انجام بخشی از کار به‌صورت اینترنتی بود که خوشبختانه با همکاری مردم این کار با مشارکت ۴۶ درصدی مردم و با میزان مناسبی از پیشرفت همراه بود.

معاون مرکز آمار ایران گفت: کمبود منابع مالی باعث شد تا برآورد اولیه از مأموران که حدود ۵۰ هزار نفر بود به ۲۵ هزار نفر کاهش یابد.

وی گفت: لازمه کاهش شمار مأموران، بهره‌گیری از ابزار اینترنت بود تا بخشی از خانوارها با مراجعه به سامانه سرشماری، خود کار مصاحبه را به انجام برسانند و از این طریق در مرحله حضوری و پیمایش به مأموران کمک شود.

این مقام مسئول ستاد سرشماری کشور در بخش دیگری از سخنان خود، به اهمیت برگزاری سرشماری پرداخت و گفت: سرشماری ابزار متقن برای تصمیم‌گیران و برنامه‌ریزان کشور بشمار می‌آید.

زاهدیان برای نمونه گفت: سرشماری سال ۶۵ موجب شد تا در سیاست‌های جمعیتی بازنگری شود و اگر آن سرشماری برگزار نشده بود، چه بسا امروز وضعیت جمعیتی کشور به گونه دیگر بود.

وی افزود: سرشماری کشاورزی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است، چون با برگزاری آن، مسئولان ذی‌ربط در وزارت جهاد کشاورزی و… در جریان تولید کشور قرار می‌گیرند و می‌توانند درباره وضعیت تولید کشور تصمیم‌سازی کنند.

بر اساس اتاق کنترل مرکز آمار ایران، استان یزد با ثبت‌نام ۱۹۷ هزار خانوار، جمعیتی حدود ۶۵۰ هزار نفر و پیشرفت ۵۸ درصدی جمعیت در سرشماری اینترنتی، توانست رتبه عالی را در این مرحله کسب کند.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..