۶۴۰ تن پسته از باغ های یزد برداشت شد

no-thumbs

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان یزد از برداشت 640 تن پسته از باغ های این شهرستان خبرداد و گفت: برداشت پسته در این شهرستان از شهریور ماه آغاز و تا اواخر مهر ماه ادامه داشت .

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا فتوحی کیفیت محصول پسته برداشت شده را مناسب ارزیابی کرد و افزود: در شهرستان یزد ۵ واحد مکانیزه ضبط پسته وجود دارد که کار خدمات فرآوری بهداشتی محصول را انجام می دهد .
وی تصریح کرد: کشاورزان می توانند محصول پسته خود را تحویل این ترمینال ها داده تا نحو مطلوب و بهداشتی فرآوری شود.
مدیر جهار کشاورزی شهرستان یزد همچنین از رهاسازی ۵ هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا در استخرهای ذخیره آب کشاورزی این شهرستان خبرداد و گفت: فصل پرورش ماهی قزل آلا در شهرستان یزد آغاز شده و در روزهای آینده نیز ۵۰هزار قطعه بچه ماهی رها سازی می شود.
فتوحی افزود: انتظار می رود تا پایان این دوره پرورشی، بیش از ۳۵ تن ماهی قزل آلا تولید شود.
وی اظهار امیدوراری کرد در آینده ای نزدیک گونه های جدید قابل پرورش در استخرها شهرستان یزد از قبیل تیلاپیا نیز پرورش یابد.
از ۱۵۸ هزار و ۵۶۵ هکتار اراضی قابل کشت استان ۱۱۸ هزار و ۲۵۵ هکتار آن معادل ۳۷ درصد محصولات زارعی و مابقی محصولات باغی است و حدود یک درصد از کل سطح زیرکشت کشور در این استان واقع شده است.
این استان از لحاظ سطح زیرکشت محصول پسته در جایگاه سوم و از نظر تولید با ۵۰هزار تن در رده دوم کشور قرار دارد.
در میان شهرستان های استان یزد، شهرستان خاتم بالاترین میزان تولید پسته استان را با بیش از ۲۲هزار تن به خود اختصاص داده است.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..