عوامل محدود شدن بازار کار از نگاه استاندار یزد

no-thumbs

استاندار یزد با تاکید بر توسعه بازار کار گفت: بی توجهی به برنامه چهارم توسعه، کاغذپاره دانستن قطعنامه های سازمان ملل و تحریم ها، بازار کار کشور را دچار محدودیت کرد و اکنون با انباشتگی نیروی انسانی تحصیل کرده در بازار کار مواجه هستیم.

به گزارش یزدی نیوزسیدمحمد میرمحمدی در شتمین همایش ملی انجمن جمعیت‌ شناسی ایران در دانشگاه یزد افزود: اگر فعالیت ها در کشور در چارچوب سیاست های کلان و سندچشم انداز انجام می گرفت اکنون با مسائلی مانند محدودیت در بازار کار مواجه نبودیم.
وی ادامه داد: برای توسعه بازار کار کشور باید به مواردی از جمله افزایش تعامل و مناسبات با کشورهای مختلف و مبادله اطلاعات و استفاده از تجربیات دیگر کشور توجه کنیم و واردات مواد اولیه را افزایش دهیم.
میرمحمدی تغییر ساختار در اشتغال را یکی از عوامل افزایش بیکاری دانست و تصریح کرد: باید با تقویت فرهنگ کار در جامعه، مواردی از فعالیت های اقتصادی که دور از شان تلقی می شود را تلطیف کنیم.
استاندار یزد با یادآوری افزایش نرخ مشارکت زنان در اشتغال گفت: وقتی شمار دانشجویان دختر در حال افزایش است، باید نوع کار متناسب با جنسیت و تحصیل آنها نیز فراهم شود.
میرمحمدی، ثبات سیاست های اقتصادی و نرخ ارز را از مهمترین عوامل افزایش سرمایه گذاری و کاهش بیکاری عنوان کرد و ادامه داد: تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، توجه به شغل های خرد و خانگی، راه اندازی مرکز خدمات سرمایه گذاری و مبارزه با قاچاق کالا از فعالیت ‌های انجام شده در راستای توسعه و ایجاد شغل در استان است.
هشتمین همایش ملی انجمن جمعیت شناسی ایران امروز و فردا با حضور محققان این حوزه با هدف بررسی تحولات جمعیت، نیروی انسانی و اشتغال در ایران در تالار دکتر جلیل شاهی دانشگاه یزد در حال برگزاری است.
محورهای این همایش شامل ابعاد جمعیت‏ شناختی نیروی انسانی و اشتغال، ابعاد اقتصادی و اجتماعی اشتغال، داده ‏ها و شاخص‏های نیروی انسانی و اشتغال، آموزش و اشتغال؛ چالش‏ها و پیامدها و اشتغال زنان است.
علاوه بر محورهای یادشده، برگزاری میزگردی با عنوان سیاست‏ های اشتغال و موانع اشتغالزایی؛ ملی و منطقه ‏‏ای در دستور کار این همایش قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..