طی 6 ماه ابتدای سال:

۱۳ هزار تولد در استان یزد/روزانه ۱۲ مورد فوت در استان به ثبت رسید

مدیر کل ثبت احوال استان یزد با اشاره به تولد روزانه به طور میانگین 70 نوزاد در استان، اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال 13 هزار و 13 نفر در استان یزد متولد شده‌اند که شامل 6702 نوزاد پسر و 6311 نوزاد دختر هستند.

به گزارش یزدی نیوزسید محمد طباطبایی ضمن تشریح رویدادهای حیاتی استان در شش ماهه نخست  امسال، افزود: استان یزد با ثبت ۹۹.۹ درصد ولادت در مهلت قانونی، رتبه سوم کشور را در ثبت به هنگام این رویداد شیرین به خود اختصاص داده است.

طباطبایی با اعلام این که نسبت جنسی در نیمه اول سال گذشته ۱۰۲ بوده است، خاطرنشان کرد: این نسبت امسال به ۱۰۶ رسیده به عبارتی در ازای تولد هر ۱۰۰ دختر، ۱۰۶ پسر در استان متولد شده است.

وی از انتخاب و فراوانی نام‌های نیکو و مذهبی در استان خبر داد و گفت: امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین، علی، امیرعباس، حسین، محمد، محمدطاها، امیرمحمد و علیرضا به ترتیب بیشترین اسامی انتخابی خانواده‌های یزدی برای پسران و نام‌های فاطمه، زهرا، زینب، نازنین زهرا، ریحانه، ثنا ، فاطمه زهرا، یسنا، مهسا و نرگس نیز نام‌های برگزیده دختران در نیمه نخست سال جاری بوده است.

مدیر کل ثبت احوال استان همچنین با اعلام آمار وفات استان، گفت: تا پایان شهریورماه امسال، ۲۲۲۴ مورد یعنی به طور متوسط روزانه ۱۲ مورد فوت در استان به ثبت رسیده است.

وی با بیان این که استان یزد با ثبت ۹۹.۷ درصد وفات‌ها در مهلت قانونی، رتبه‌ی دوم کشور را در این خصوص دارد، افزود: نسبت جنسی وفات نیز در استان ۱۲۵ است به نحوی که به ازای فوت هر ۱۰۰ زن، فوت ۱۲۵ مرد ثبت شده است.

طباطبایی آمار ثبت ازدواج استان در این مدت را ۵۱۴۸ مورد، اعلام و تصریح کرد: تا پایان شهریورماه متوسط سن ازدواج برای مردان ۲۷.۵ و برای زنان ۲۲.۶ سال به ثبت رسیده است. آمار طلاق نیمه اول امسال 920 مورد و متوسط سن طلاق در مردان ۳۴.۹ و در زنان ۳۰.۱ سال است.

این مسئول به آمار صدور کارت هوشمند ملی برای شهروندان، اشاره و اظهار کرد: از ابتدای آغاز طرح در تیرماه ۹۲ تا پایان شهریورماه سال‌جاری،  201 هزار درخواست کارت تکمیل و از این تعداد ۱۲۹ هزار کارت هوشمند ملی چاپ و به متقاضیان تحویل شده است.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..