یک مقام مسئول:

بدهی بیمه به بیمارستان‌های یزدپرداخت می‌شود/البته تا اسفندماه

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد از پرداخت بدهی بیمه به بیمارستان‌های دولتی و خصوصی تا اسفندماه سال جاری خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«محمد دریجانی»اظهار داشت: بیمه سلامت حدود ۶۸ میلیارد تومان بدهی به بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان یزد دارد که این بدهی تا اسفندماه سال جاری پرداخت می‌شود.

وی افزود: پرداخت بدهی بیمه به پزشکان و داروخانه های استان تقریبا به روز است و بدهی معوقه نداریم و عمده بدهی بیمه به دانشگاه علوم پزشکی است.

دریجانی عنوان کرد: بدهی ما به بخش دولتی است و به بخش خصوصی بدهی نداریم و بدهی‌های بخش دولتی نیز تا پایان سال تسویه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در استان با آغاز طرح تحول نظام سلامت، ۸۶ هزار و ۴۲۴ نفر زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، بیان کرد: هزینه های پرداخت شده برای کل بیمه شدگان استان یزد ۱۷۲ میلیارد و ۴۷۹ میلیون تومان بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد یادآور شد: برای افرادی که در قالب طرح تحول نظام سلامت بیمه شدند نیز بالغ بر ۳۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: بیمه سلامت سرانه پرداخت بیمه درمان برای کارمندان دولت به ازای هر نفر را ۵۰ هزار تومان، سایر اقشار ۶۸ هزار تومان، روستاییان ۳۸ هزار تومان و سلامت همگانی را ۳۵ هزار تومان اعلام کرد.

دریجانی، هزینه های پرداخت شده بابت بیمه سلامت در استان یزد در شش ماه نخست سال جاری را نیز بالغ بر ۵۱ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: پیش بینی می شود این میزان بین ۱۵ تا ۱۷ درصد تا پایان سال جاری نسبت به کل سال گذشته افزایش پیدا کند.

منبع: مهر
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..