استقبال عارف از ترمیم کابینه یازدهم:

مطالبه مردم است/ حوزه اقتصادی هم نیاز به تغییرات دارد

رئیس فراکسیون امید مجلس گفت: آنچه به عنوان تغییر در کابینه اتفاق افتاده مطالبات مردم بود، از دولت هم تشکرمی‌کنم.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا عارف در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، اظهار کرد: اگرچه یکی دو ماه دیر اتفاق افتاد اما امیدوارم پالس‌های مثبتی درایجاد فضای جدید باشد و دولت تلاش بیشتری در اجرای مطالبات مردم به ویژه در بخش‌های اقتصادی و اشتغال کند.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره اینکه چقدر این اتفاق به دولت کمک می‌کند تا نارضایتی‌ها در سال آخر کاری دولت پایان یابد به ایسنا، گفت: قطعاً موثر است البته من نمی‌خواهم از نارضایتی نام ببرم. زیرا به هر حال مطالبات مردمی وجود داشت و در بخش‌های مختلف احساس عمومی این بود که با توجه به همسویی مجلس و دولت کابینه ترمیم شود که این اتفاق در حال افتادن است.

عارف در ادامه با تأکید بر اینکه نهایتا تصمیم با دولت است، گفت: اگر دولت دو سه ماه زودتر اقدام می‌کرد بهتر بود اما الان هم زمان خوبی است و از آقای روحانی و دولت تشکر می‌کنم که این تصمیم را گرفتند.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره اینکه آیا تغییر در سایر بخش‌های دولت هم باید اتفاق می‌افتاد یا خیر، گفت: در این مورد نظر دولت حائز اهمیت است.

وی درباره اینکه چند بار در فراکسیون امید به این مسأله اشاره شده بود، گفت: به نظر می‌رسد در همان راستا باشد و هنوز هم مطالباتی وجود دارد که در ادامه اتفاق می‌افتد.

رییس فراکسیون امید مجلس همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص فضای مجلس برای وزرای پیشنهادی، اظهار کرد: با تعاملی که دولت با مجلس دارد به نظر می‌رسد فضا خیلی خوب باشد و نتیجه مطلوب به دست آید.

وی همچینین در مورد اینکه مجلس پیشنهادی برای وزرا دارد، گفت: ما نباید پیشنهاد دهیم. تعامل داریم و کمک می‌کنیم که وزرای شایسته و اهل فن انتخاب شوند.

رییس مجمع نمایندگان تهران همچنین در مورد اینکه آیا وزرای مربوطه در مدت باقیمانده از عمر دولت می‌توانند تغییر ایجاد کنند، گفت: بله زمان وجود دارد. به نظرم نباید برای چند ماه آینده برنامه‌ریزی کنند. بلکه هر کسی که می‌آید باید برای پنج سال آینده برنامه‌ریزی کند که بتواند برنامه جامعی را برای دو دوره داشته باشد.

وی درباره دیدار هیأت رییسه فراکسیون امید با رئیس جمهور نیز اظهار کرد: شاید رسانه‌ای شدن بعضی مسائل ضرورت نداشته باشد. معمولاً از این جلسات و قرارها فراوان داریم که گاهی به دلیل سفر و معذوریت‌ها به تأخیر می‌افتد و نیازی هم به پیگیری نیست، ‌این اتفاق خواهد افتاد.

وی خاطرنشان کرد: بر این باور هستیم که تعامل ما با دولت باید بیشتر از این باشد که این اتفاق هم دارد می‌افتد.

این نماینده مجلس همچنین در ارزیابی خود استیضاح فانی، گفت: جمع‌بندی فراکسیون این بود که می‌توانستیم با تعامل مسائل را حل کنیم و دوستان ما که استیضاح را امضا کرده بودند امضای خود را پس گرفتند اما استیضاح حق نمایندگان است و در روز استیضاح باید ببینیم چه می‌شود.

عارف همچنین درباره اینکه تا چه اندازه ضرورت ترمیم کابینه در مورد وزرای اقتصادی هم وجود دارد، گفت: آنچه الان می‌توانیم بگوییم این است که نیاز به تحرک اقتصادی وجود دارد گرچه دولت دستاوردهای خوبی داشته و باید این دستاوردها در زندگی روزمره مردم حفظ شود. در واقع دولت باید تحرک بیشتری به ویژه در مسأله اشتغال داشته باشد.

وی در پایان در مورد استعفای جنتی هم گفت:‌ امیدوارم هر ترمیم و تحرکی که انجام می‌شود،‌ تحرک بیشتری را در بخش‌های زیرمجموعه خود داشته باشد.

بخش نظردهی بسته شده است..