نیمی از جمعیت یزد در سرشماری اینترنتی ثبت نام کردند

no-thumbs

قائم مقام اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن 95 استان یزد گفت: تا صبح امروز حدود نیمی از جمعیت استان یزد با 47.6 درصد در سرشماری اینترنتی ثبت نام کرده اند.

به گزارش یزدی نیوزمحمد حمید فخرالدین درباره آخرین وضعیت ثبت نام اینترنتی خانوارها اظهار کرد: تا ساعت ۶ صبح امروز مشارکت ۱۶۱ هزار خانوار معادل ۵۳۳ هزار نفر با پیشرفت ۴۷.۶ درصدی جمعیت استان یزد در سرشماری اینترنتی را شاهد بودیم.
وی افزود: بر این اساس پیشرفت ۵ شهرستان به ۷۰ درصد رسیده است ضمن آنکه در ۲۴ساعت گذشته ثبت اطلاعات ۱۰ هزار خانوار را در شهرستان یزد داشته ایم.
قائم مقام اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ استان یزد درباره وضعیت استان ها و جایگاه یزد هم گفت: در حال حاضر این استان بعد از سمنان ، بوشهر ، هرمزگان ، مازندران و لرستان در جایگاه ششم کشور در ثبت نام اینترنتی قرار گرفته است.
فخرالدین درباره جایگاه شهرستان های استان تصریح کرد: بهاباد با ۸۸.۶۴ درصد ، تفت با ۷۷.۵۹ ، ابرکوه با ۷۶.۶۸ درصد ، خاتم با ۷۴.۰۵ درصد و مهریز با ۷۰.۶۲درصد در رتبه های اول تا پنجم استان هستند.
وی اضافه کرد: همچنین شهرستان های اردکان با ۵۲.۸۸درصد ، میبد با ۴۳.۴۲درصد و یزد با ۳۸.۰۱ درصد در انتهای جدول ثبت نام اینترنتی نفوس و مسکن سال ۹۵ استان قرار دارند.
معاون سازمان برنامه و بودجه استان با بیان اینکه مرحله دوم سرشماری و مراجعه حضوری ماموران آمارگیر به منازل مردم از روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه (فردا) آغاز خواهد شد، ادامه داد: مردم کدهای آماری ۱۲ رقمی را برای تحویل به ماموران در دسترس قرار دهند.
وی گفت: ماموران سرشماری که دارای کارت شناسایی و جلیقه مخصوص هستند از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب به منازل مراجعه خواهند کرد.
فخرالدین خاطرنشان کرد: استان یزد تا صبح روز یکشنبه با ثبت نام اینترنتی ۳۵ درصدی خانوارهای خود، به طور ۱۰۰ درصد به پیشرفت مورد انتظار مرکز آمار ایران بر اساس شاخص ضریب نفوذ اینترنت دست پیدا کرده بود.
مسئول کمیته روابط عمومی و تبلیغات ستاد سرشماری استان یزد درباره جوایز اعلام شده ۱۰میلیون ریالی این دوره نیز گفت: با برگزاری ششمین دور قرعه کشی هزار جایزه ۱۰ میلیون ریالی، تعداد جوایز استان یزد به ۱۵ نفر افزایش یافت.
وی یادآور شد: پیش از این و در پنج دور قرعه کشی قبلی، ۱۳ سرپرست خانوار از شهرستان های مختلف استان، جوایز ۱۰ میلیون ریالی را کسب کرده بودند.
مرحله اول ثبت نام نفوس و مسکن ۹۵ از سوم مهرماه آغاز شد و قرار بود تا ۲۴مهرماه ادامه یابد که به دلیل استقبال و تقاضای مردم تا امروز سه شنبه ۲۷ مهر تمدید شد.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..