حمایت از صنایع هوایی و هوانوردی در یزد

به گزارش یزدی نیوزرییس پارک علم و فناوری یزد گفت: فناوری‌های هوایی و هوانوردی جزو اولویت‌های استراتژیک پارک علم و فناوری یزد است.

داریوش پورسراجیان با اشاره به اقدامات خوبی که تاکنون در این حوزه انجام شده است، اظهار کرد: صنایع هوایی صنایعی مادر محسوب می‌شوند که تحرک و پویایی در آنها باعث به حرکت درآوردن چرخ همه صنایع وابسته خواهد شد؛ لذا حمایت پارک از آن باعث رونق در شرکت‌های فناور خواهد شد و در یک معادله‌ برد – برد، از سویی عرصه‌های کاری وسیعی برای شرکت‌های فناور مستقر را باز می‌کند و از سویی صنایع هوایی و هوانوردی کشور را که امروزه از صنایع اولویت‌دار کشور است، رشد و توسعه خواهد داد.

وی اظهار کرد: صنایع هوایی و هوانوردی طیف وسیعی از صنایع و فعالیت‌ها نظیر قطعه‌سازی، طراحی صنعتی، ناوبری، مخابرات، الکترونیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات را شامل می‌شود و پارک علم و فناوری یزد می‌تواند با تکیه بر توان و تخصص شرکت‌های فناور مستقر در خود به بسیاری از این نیازها پاسخ گوید.

پورسراجیان همچنین با اشاره به مصوبه اخیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: طبق این مصوبه پارک علم و فناوری یزد به عنوان قطب تجهیزات فرودگاهی کشور انتخاب شده و این فرصت مغتنمی است برای شرکت‌های فناوری که می‌توانند در این حوزه فعالیت داشته باشند.

وی، همچنین قرارداد ۳۰ میلیون یورویی انتقال تکنولوژی ساخت هواپیماهای ۲ تا ۸ نفره یکی از شرکت‌های مستقر در پارک را فرصت مغتنمی در ایجاد تحول در حوزه فناوری هوایی در استان دانست و ابراز امیدواری کرد که در دو سال آینده، شاهد تولید این نوع هواپیما در یزد باشیم.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..