۶ میلیون یورو ال‌سی در سیستم بانکی استان یزد ثبت شد

به گزارش یزدی نیوز سرپرست امور شعب بانک توسعه صادرات استان یزد گفت: نخستین ال‌سی سیستم بانکی کشور در یزد باز شد و ۶ میلیون یورو به فولاد آلیاژی یزد پرداخت شد.

 حمیدرضا اردانی در دومین نشست کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان یزد اظهار داشت: بانک توسعه صادرات قدم‌های کوچکی در زمینه توسعه صادرات استان و ارتباطات تجاری با دیگر کشورها برداشته است.

سرپرست امور شعب بانک توسعه صادرات استان یزد خاطرنشان کرد: نخستین ال‌سی در سیستم بانکی در استان یزد به مبلغ ۶ میلیون یورو برای فولاد آلیاژی یزد باز شد.

وی با اشاره به اینکه باید برنامه ریزی های مناسبی در زمینه توسعه صادرات و تسهیل فعالیت های صادراتی استان انجام شود، گفت: یکی از مشکلاتی که در ارتباط با صادرات وجود دارد، بحث تبدیل ارز به ریال است.

اردانی عنوان کرد: هنوز دستورالعملی جهت خرید ارز حاصل از صادرات صادر نشده و در این موضوع و تبدیل ارز به ریال با مشکل مواجه هستیم، تاکنون هم از روشهای متفرقه برای این کار اقدام شده است.

سرپرست امور شعب بانک توسعه صادرات استان یزد تصریح کرد: هیچ‌گونه نگاه ویژه‌ای در زمینه مشوق‌های صادراتی برای ارز صادراتی دیده نشده و این موضوع برای صادر کنندگان سختیهایی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: بانک توسعه صادرات در این زمینه اقداماتی در گذشته انجام می‌داد ولی الان با توجه به محدودیتهایی که داریم تنها می‌توانیم تا دو درصد تخفیف قائل شویم.

تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..