دبیر کارگروه توسعه صادرات استان یزد:

روسیه یکی از کشورهای هدف صادرات استان یزد

دبیر کارگروه توسعه صادرات استان یزد با اشاره به افزایش روابط تجاری ایران و استان یزد در سطح بین المللی گفت: در آینده روسیه یکی از کشورهای هدف صادرات کشور و این استان خواهد شد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا علمدار یزدی  در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان یزد افزود: پیشنهاد می شود کارگروهی برای بررسی راهکارهای افزایش تعامل استان با روسیه تعیین شده و زمینه جذب بازارهای بیشتر در این کشور را فراهم کند.
وی به صادرات کاشی و سرامیک ایران به اسپانیا نیز اشاره کرد و گفت: اسپانیا چهارمین تولید کننده کاشی و سرامیک جهان است و اینکه از استان یزد به اسپانیا صادر می شود، بسیار مهم و قابل تقدیر است و نشان می دهد یزد در تولید کاشی مشکل کیفیت نداشته بلکه در بازاریابی مشکل دارد.
مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت همچنین با اشاره به روز ۱۳آبان روز ملی صادرات تصریح کرد: برگزاری روز ملی صادرات و تجلیل از صادر کنندگان برگزیده سال ۹۵ استان در این روز پیش بینی شده است.
علمدار اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با محوریت یزد و سیستان و بلوچستان در ۱۵۰۰ متر مربع را داریم که یک هزار مترمربع آن به یزد و ۵۰۰ متر مربوط به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.
۵۰ درصد یارانه نیز به قیمت نهایی نمایشگاه تعلق می گیرد اما اگر ملک نمایشگاه با تهران تهاتر کنند برگزاری این نمایشگاه بسیار ارزان خواهد شد.
وی با اشاره به تلاش های دولت برای توسعه و رونق اقتصادی و صادرات از عقد قرارداد با کشورهای اروپایی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: پنج قرارداد با کشورهای اروپایی منعقد خواهد شد ولی متاسفانه از استان یزد در این زمینه نظر و پیشنهادی ارائه نشده است.
دبیر کارگروه توسعه صادرات استان یزد در ادامه درباره توسعه صادرات ایران و زمینه های ایجاد شده در دولت تدبیر و امید یادآور شد: بانک ملت اعلام کرده ارتباط با ۹۸ بانک در ۴۰ کشور برای نقل و انتقال در زمینه صادرات و روابط سوئیفت برقرار شده و در حال انجام است و فعالان اقتصادی از این بانک می توانند استفاده کنند.
** ۶ میلیون یورو ال سی در سیستم بانکی استان یزد ثبت شد
در ادامه این جلسه سرپرست امور شعب بانک توسعه صادرات استان یزد نیز گفت: نخستین ال سی سیستم بانکی کشور در یزد باز شد و ۶ میلیون یورو به فولاد آلیاژی یزد پرداخت شد.
حمیدرضا اردانی افزود : بانک توسعه صادرات قدم های کوچکی در زمینه توسعه صادرات استان و ارتباطات تجاری با دیگر کشورها برداشته ولی کمتر اطلاع رسانی شده است.
وی با اشاره به اینکه باید برنامه ریزی های مناسبی در زمینه توسعه صادرات و تسهیل فعالیت های صادراتی استان انجام شود، گفت: یکی از مشکلاتی که در ارتباط با صادرات وجود دارد، بحث تبدیل ارز به ریال است.
در این جلسه گزارش های بخش خصوصی درباره وضعیت صادرات بعد از برجام، نوع خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران و نتایج و دستاوردهای سفر سفیر مجارستان به استان یزد تشریح شد.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..