نماینده اتحادیه صادرکنندگان استان یزد:

ارتباط تجاری یزد با استرالیا تا ۲ ماه آینده آغاز می‌شود

نماینده اتحادیه صادرکنندگان استان یزد چهار کشور استرالیا، اسپانیا، هند و روسیه را کشورهای بازار هدف یزد برای ایجاد دفتر تجاری دانست و گفت: ارتباط تجاری یزد با استرالیا تا دو ماه آینده آغاز می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز امیر محمدی در دومین نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان یزد اظهار داشت: ۴ کشور استرالیا، اسپانیا، روسیه و هند برای ایجاد دفاتر تجاری استان یزد انتخاب شده‌اند.

وی افزود: تحقیقات گسترده به صورت میدانی و فیزیکی برای استرالیا انجام شده و به نتیجه کامل رسیدیم که این کشور می‌تواند به عنوان یکی از کشورهای هدف صادرات استان مطرح شود.

نماینده اتحادیه صادرکنندگان استان یزد ادامه داد: یکی از حوزه‌هایی که در آینده‌ای بسیار نزدیک کشور استرالیا با توجه به پهناور بودن آن به صورت جدی مورد توجه قرار می‌گیرد و هم اکنون هم بسیار جدی است بحث صنعت ساختمان است.

محمدی ادامه داد: بیشترین طرح و رنگی که در کاشیهای مصرفی استرالیا وجود دارد به وفور در استان یزد تولید می‌شود ولی از ایران هیچ کاشی و سرامیکی به این کشور صادر نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه استارت فیزیکی صادرات کاشی به استرالیا تا دو ماه آینده زده می‌شود خاطرنشان کرد: کشور بعدی هدف صادرات استان یزد کشور اسپانیا است که به صورت فیزیکی با ثبت یک شرکت به این کشور وارد شدیم و در حال حاضر از یزد به سفارش شرکت اسپانیایی کاشی و سرامیک به این کشور صادر می‌کنیم.

نماینده اتحادیه صادرکنندگان استان یزد گفت: این اتفاق زمانی اهمیت بسیار بالایی دارد که تاکنون هیچ کاشی و سرامیکی به این کشور از ایران صادر نشده است چرا که اسپانیا خود یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کاشی و سرامیک جهان به حساب می‌آید.

محمدی خاطرنشان کرد: هنوز اقدامی در ارتباط با روسیه و هند صورت نگرفته چرا که بررسی امکان صادرات به استرالیا و اسپانیا بسیار زمان‌گیر است اما به‌زودی روند بررسی این دو کشور هم شروع می‌شود.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..