مدیرکل میراث فرهنگی:

پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی یزد در جریان است

پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی در بهترین مراحل خود قرار دارد و خوشبختانه مراحل سخت را پشت سر گذاشته است و کارشناسان میراث فرهنگی کشور و استان با دقت در حال پیگیری پرونده هستند.

به گزارش یزدی نیوزمدیر کل  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد درباره جوسازی‌ها و شایعاتی که درباره «توقف وضعیت مراحل مختلف ثبت جهانی» بافت تاریخی ایجاد شده است، گفت: پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی در بهترین مراحل خود قرار دارد و خوشبختانه مراحل سخت را پشت سر گذاشته است و کارشناسان میراث فرهنگی کشور و استان با دقت در حال پیگیری پرونده هستند.
«محمد مهدی شرافت» در گفت و گو با همشهری افزود: اخیرا گفته شده، پرونده ثبتی بافت تاریخی با مشکل روبه‌رو بوده که این گفته‌ها تکذیب می‌شود و شایعه‌ای بیش نیست.  وی افزود: به شهروندان و مسئولان و همچنین مدیران دستگاه‌های اجرایی اطمینان می‎دهم پرونده مشکلی ندارد و تنها نیاز به اصلاحات جزئی داشت که انجام شده است.
به گفته این مسئول، پرونده ثبت جهانی در بخش‌های تنظیم و اجرایی نیاز به اصلاحات داشت که با مدیریت پایگاه پژوهشی ثبت جهانی میراث در حال اصلاح است؛ همچنین در بخش اجرایی با همکاری شهرداری، ضعف‌ها و نقص‌های آن در حال بررسی است.
شرافت ادامه داد: پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی در بهترین مرحله قرار دارد و با وضعیت بسیار خوبی مراحل سخت را پشت سر گذاشته و برای تایید نهایی مراحل دیگری را باید طی کند. این اطمینان وجود دارد که تا رسیدن به قدم‌های نهایی برای ثبت، این پرونده مشکلی نخواهد داشت. وی اظهار کرد: به دلیل این که پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی کمی پیچیده و شهر یزد به عنوان نخستین شهر تاریخی است که در کشور و حتی دنیا به ثبت یونسکو خواهد رسید، نیاز به بررسی و دقت زیادی است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری گفت: با پشت سر گذاشتن مراحل مختلف پرونده، تیرماه سال آینده جشن جهانی شدن بافت تاریخی برگزار می‌شود. این رویداد بزرگ در عرصه ملی و فراملی، برای استان اهمیت دارد.
همشهری

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..