یک مقام مسئول:

شائبه آلودگی واحد فولاد یزد/پلمپ سه واحد صنعتی به علت ایجاد آلودگی

معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست یزد گفت: واحدهای صنعتی استان به صورت شبانه روزی توسط تیم نظارت و پایش این اداره کل رصد و در صورت مشاهده هرگونه آلودگی زیست محیطی با خاطیان برخورد می شود.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا کوچک زاده با بیان اینکه گشت های این اداره در مناطق مختلف استان فعال هستند افزود: اگر واحدهای آلاینده زیستی پس از مهلت زمان مشخص نسبت به رفع آن اقدام نکنند پرونده آنها در مراجع قضایی تحت پیگیری قرار می گیرد.
وی با اشاره به آلودگی واحد فولاد یزد گفت: این واحد صنعتی در سه سال گذشته نسبت به نصب فیلتر اقدام نموده و بطور مرتب توسط این اداره کل مورد بازدید قرار می گیرد.
کوچک زاده اظهار کرد: شاید واحدهای صنعتی در یک زمان خاصی سیستم کنترل کننده آلودگی آنها با مشکل روبرو و موجب آلودگی زیست محیطی شود که توسط تیم نظارت به آنها تذاکرات لازم داده می شود.
وی تصریح کرد: انتقال بخشهای آلاینده زیست محیطی از قبیل بخش ذوب کارخانه فولاد در یک زباده زمانی تعریف شده توسط مقامات استان می تواند در رفع معضلات ناشی فرایند تولید فولاد اثرات مطلوبی در آینده داشته باشند.
معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست یزد خاطرنشان کرد: در سالجاری سه واحد صنعتی به علت ایجاد آلودگی زیست محیطی در استان پلمپ شد.
وی اظهار کرد: رسیدگی به آلودگی زیست محیطی داخل محدوده شهری و برخورد با آنها برعهده اجراییات شهرداری است و محیط زیست هم در کنار شهرداری با مخاطیان برخورد می کند.
کوچک زاده اضافه کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه آلودگی زیست محیطی با اداره کل محیط زیست استان تماس گیرند.
در استان یزد بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی فعال است.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..