یگان حفاظت از اراضی ملی در یزد راه‌اندازی شد

به گزارش یزدی نیوزدر آیینی یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در استان یزد با معرفی سرتیپ دوم علیرضا خالقی به عنوان فرمانده یگان ویژه حفاظت با حضور مسئولان استان راه‌اندازی شد.

سرتیپ خالقی در این آیین با اشاره به وظایف و اولویت‌های این یگان اظهار داشت: پیشگیری از زمین‌خواری و جلوگیری از تصرف اراضی ملی که بیت‌المال است از اهداف کلان تشکیل این یگان بوده که با جدیت دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از رویکردهای ما در این یگان بهره‌مندی از مشارکت‌های مردمی است ادامه داد: با اقدامات پیشگیرانه‌ای که مجدانه دنبال می‌شود و با جلب مشارکت و همراهی مردم در این مأموریت خطیر می‌توان از تعرض به این اراضی ملی جلوگیری کرد.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در استان با تأکید بر لزوم همراهی و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف استان با یگان حفاظت از اراضی اضافه کرد: شایسته است تا دستگاه‌های امر متولی زمین، با توجه به ساخت‌ و سازهای غیرمجازی که در برخی مناطق صورت می‌گیرد، نظارت و کنترل‌های خود را برای جلوگیری از تصرف و تجاوز بیشتر کنند.

وی با بیان اینکه اولویت نخست یگان حفاظت در پیشگیری از تصرف و تجاوز به اراضی ملی است، تصریح کرد: در این مسیر بر اساس وظیفه‌ای که بر عهده یگان نهاده شده است و انتظاراتی که از این یگان دارند باید با بهره‌مندی از امکانات روز بتوانیم از تصرف اراضی ملی و دولتی جلوگیری کنیم.

سرتیپ خالقی با اشاره به اینکه با تکیه بر سوابق گذشته تجربیات خوبی در این زمینه در اختیار داریم اظهار داشت: یگان حفاظت به عنوان ضابط قضایی با تأکید بر حفظ و حراست از بیت‌المال در اراضی ملی و دولتی فعالیت خود را جدی دنبال خواهد کرد.

منبع: فارس
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..