برگزیدگان علمی ندوشن تجلیل شدند

به گزارش یزدی نیوزبرگزیدگان علمی ندوشن در مراسمی با حضور قریب ۲۰۰ نفر از نخبگان علمی و دانشگاهی ندوشن اعم از فرهنگیان، اساتید دانشگاه، پزشکان، حقوقدانان، تقدیر شدند.

 "احمد شیرزاد" مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد در این مراسم که به منظور تجلیل از ۲۰ نفر برگزیده ندوشن در کنکور سراسری امسال در خانه فرهنگ دکتر اسلامی ندوشن برگزار شد، ضمن تقدیر از برگزیدگان علمی ندوشن، این منطقه را یکی پر‌استعدادترین مناطق استان دانست که همواره به سخت کوشی و موفقیت علمی شهرت داشته است.

وی در ادامه از اهتمام مؤسسه اندیشه روشن در برگزاری این مراسم و حمایت‌هایی که از دانش‌آموزان مستعد در این منطقه داشته است، تشکر کرد و گفت: همیاری مؤسسات مردم نهاد و خیرین با آموزش و پرورش می‌تواند کمک مؤثری در ارتقای امکانات و سطح آموزش به همراه داشته باشد و به ویژه که در حال حاضر استان یزد از حیث فضاهای آموزشی استاندارد و مطلوب شرایط نابرخورداری دارد، کمک مؤسسات و افراد خیرمند در تعمیر و تجهیز مدارس ضرورتی جدی است.

دکتر "حسین قوه ندوشن" متخصص بیماری قلب و عروق نیز در این مراسم تشویق و ترغیب دانش‌آموزان و دانشجویان را یکی از عوامل مؤثر در ایجاد انگیزه تحصیلی بر شمرد و به عنوان رئیس هیأت امنای مؤسسه اندیشه روشن ندوشن که بانی برگزاری این مراسم بود، اهتمام این مؤسسه فرهنگی را ارتقاء سطح دانش و فرهنگ در شهر ندوشن دانست.

وی گفت: از همه دانش‌آموزان و دانشجویان ساعی و علاقمند تحصیلات عالی همواره حمایت خواهیم کرد تا مبادا کسی به خاطر فقر مالی یا فرهنگی از تحصیل باز ماند.

"علی غیاثی" مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز به سوابق و علایق فرهنگی مردم ندوشن پرداخت و تأسیس اولین دبستان روستایی کشور در یکصد سال قبل در ندوشن را که مفاخر علمی بسیار همچون دکتر اسلامی ندوشن در خود پرورانده است، یکی از نشانه‌های علاقمندی مردم این دیار به دانش و فرهنگ دانست.

دکتر "علی اکبر جعفری ندوشن" از اساتید دانشگاه یزد نیز در این مراسم به ارزش علم و دانش در میان مردم اشاره کرد و سخت‌کوشی و رقابت سالم علمی میان دانش آموزان را در دهه‌های پیش موجب موفقیت نسلی از جوانانی دانست که اکنون در موقعیت های علمی و اجرایی کشور منشاء اثر هستند.

وی گفت: ارزش علم، ذاتی است و تطور زمان آنرا دگرگون نمی‌کند و لذا امروز هم، چون گذشته علم در ارتقاء کیفیت زندگی فردی و اجتماعی افراد مؤثر است و همین مهم‌ترین انگیزه تلاش علمی برای دانش‌آموزان و دانشجویان است.

دکتر "محمدرضا سلمانی" از دانش آموختگان ممتاز دبیرستان ندوشن که با رتبه ۱۱ کنکور سراسری اکنون به عنوان پزشک و مدیر موفق بخش بهداشت و درمان کشور شناخته می‌شود نیز در این مراسم به نقل خاطرات و تجربیات خود از دوران تحصیل در ندوشن پرداخت و به نقش مهم معلمین و مدیران دوران تحصیل خود در موفقیت دانش‌آموزان اشاره کرد و کمال طلبی علمی و همت بلند در فتح قله های دانش و مهارت و پرهیز از کم مایگی علمی را ضروری دانست.

حجت الاسلام "سید علی طباطبایی" امام جمعه موقت ندوشن نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت تحصیل علم و دانش در اسلام، به نخبگان و تحصیل‌کردگان دانشگاهی توصیه کرد که در موقعیت‌های مختلف علمی و اجتماعی که هستند از یاری همشهریان بویژه دانش آموزان دیار خود مضایقه نکنند و اسباب رشد و تعالی آنها را فراهم سازند.

"بمانعلی جعفری" مدیر آموزش و پرورش بخش ندوشن نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره به مشکلات و موانع اداری و اجرایی از جمله تعطیلی مدارس شبانه روزی ندوشن و مشکلات دانش آموزان توابع اشاره کرد و خواهان حمایت لازم جهت رفع کمبود امکانات و تسهیلات آموزشی از جمله کلاس های تقویتی کنکور شد.

شهردار ندوشن نیز در این مراسم خواهان مشارکت آموزش و پرورش در تأسیس پارک بانوان با تجویز بهره برداری از فضاهای آموزشی آموزش و پرورش شد.
 

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..