یزد برای اقامت‌ گردشگران با کمبود هتل مواجه است

no-thumbs

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به کمبود مراکز اقامتی در استان گفت: برای اقامت‌ گردشگران و توریستان خارجی با کمبود هتل مواجه هستیم.

به گزارش یزدی نیوزمحمد مهدی شرافت با بیان اینکه یزد علی‌رغم توریست‌پذیری با کمبود اماکن اقامتی روبروست اظهار داشت: در سال جاری که گردشگری رونق گرفته و شاهد تقاضای بالا در این زمینه و حضور گردشگران در استان هستیم، متاسفانه هتل‌های یزد جا ندارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیشتر هتل‌ها و مراکز اقامتی در استان تخت خالی برای پذیرش گردشگر ندارند ادامه داد: مجبور شدیم به دلیل کم بودن هتل‌ها اقامت شبانه گردشگران خارجی را به یک شب اقامت کاهش دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد افزود: داشتن اماکن تاریخی تفریحی که در جذب گردشگران موثر است به تنهایی کفایت نمی‌کند و باید برای شهری که پذیرش گردشگر در آن بالاست در زمینه تامین امکانات اقامتی چاره‌اندیشی کرد.

وی با اشاره به میانگین اقامت گردشگری در استان عنوان کرد: تا پیش از این به طور میانگین اقامت گردشگران خارجی در استان یزد بیش از دو شب بوده که در حال حاضر به یک‌شب کاهش یافته است.

شرافت با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری در توسعه گردشگری و جذب گردشگر خارجی در استان بیان داشت: با توجه به اهمیت توسعه گردشگری استان ضروری است تا بخشی از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان یزد را به این سمت برای ساخت هتل اختصاص دهیم.

وی سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان را یک نیاز ضروری دانست و عنوان کرد: بخش خصوصی باید به عنوان یکی از اولویت‌ها به سرمایه‌گذاری در این بخش بپردازد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به اینکه یزد دارای قابلیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری مناسبی به لحاظ تاریخی، طبیعی، اقلیمی، تجاری و فرهنگی است گفت: با ایجاد اماکن گردشگری و اقامتی و توسعه مناطق ویژه گردشگری می‌توان زمینه‌های جذب گردشگر بیشتر و ایجاد اشتغال و ارزآوری را در استان فراهم کرد.

وی با بیان اینکه از زیرساخت‌های اصلی برای توسعه گردشگری و جذب توریست ساخت هتل مناسب و مجهز است تصریح کرد: لازم است تا با حمایت از این نوع سرمایه‌گذاری‌ها استقبال بهتر و بیشتری از گردشگران خارجی داشته باشیم و به این وسیله توسعه استان را رقم بزنیم.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..