استفاده حداکثری از ظرفیت های موقوفات خاتم

no-thumbs

فرماندار خاتم گفت: موقوفات این شهرستان از ظرفیت های بالایی برخوردار است اما از این ظرفیت استفاده حداکثری نشده و زمینه های بالقوه این بخش به فعلیت نرسیده است.

به گزارش یزدی نیوزمحمد زاده رحمانی  در مراسم تکریم و معارفه رئیس اوقاف خاتم ‏با تسلیت شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) با تاکید بر حراست از موقوفات افزود: موقوفاتی در شهرستان وجود دارد که به خاطر خلا ایجاد شده بین استان های فارس و یزد ممکن است با سو استفاده افراد تصرف شود که باید با شناسایی و تثبیت مالکیت مانع از تصرف آنها شد.
وی اظهار کرد: اگر موقوفات احیا شود و به بهروری اقتصادی برسد جامعه از منافع آنها برخوردار می شود.‏
زاده رحمانی با تقدیز از خدمات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در جهت جابجایی مقبره سیدعباس، آغاز عملیات عمرانی مکان جدید را خواستار شد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز گفت: وقف اگر مورد حمایت قرار گیرد ظرفیت مناسبی برای رفع مشکلاتی است که در بخش های دولتی وجود دارد.
حجت الاسلام حسین زارع زاده افزود: ظرفیت موقوفات خاتم هنوز به فعلیت نرسیده و تحقق این مهم احتیاج به فعالیت گسترده در حوزه شناسایی و ثبت موقوفات دارد.
وی در ادامه تصریح نمود: با کمک کارشناسان زبده استان در موضوع شناسایی موقوفات به مدت سه روز این طرح در ۵ روستای شهرستان خاتم آغاز شده که با ادامه کار دفتر نمایندگی اوقاف تکمیل خواهد شد.
این مقام مسئول تاکید کرد: با وجود سامانه جامع مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه، هر موقوفه و یا بقعه متبرکه حساب بانکی جداگانه ای دارد که حتی امکان جابجایی ریالی از عواید و نذورات در آن وجود ندارد و نذورات مردمی امامزادگان در همان شهرستان و در حوزه های فرهنگی، جاری و عمرانی همان امامزاده هزینه می شود.
امام جمعه هرات نیز در این آیین گفت: با صدقه ماندگار وقف، آسیب های اجتماعی در جامعه کاهش می یابد .
حجت الاسلام محمدعلی جعفری وقف را راهگشای حل مشکلات جامعه عنوان کرد و افزود: وقف صندوق ذخیره ای است که به رفع آسیب های اجتماعی کمک می کند.
وی ادامه تاکید کرد: این سنت حسنه دارای آثار و برکات دنیوی و اخروی برای واقفان خیراندیش است.
در این آیین از خدمات سعید نورزاده تجلیل و ماشاالله گلچین به عنوان رییس جدید اوقاف خاتم معرفی شد.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..