ساماندهی ۱۴۸۰ هیات مذهبی در استان یزد

no-thumbs

رئیس شورای هیات های مذهبی یزد از شناسایی و ساماندهی یک هزار و 480 هیات مذهبی در این استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزسید علی فقیه زاده  افزود: از این تعداد هیات مختلف مذهبی سینه زنی و زنجیر زنی ۴۸۰ هیات در شهرستان یزد فعالیت دارند.
وی ادامه داد: هیات های مذهبی استان یزد در طول سال و بخصوص در ماه های محرم و صفر با حضور اعضا و جوانان عضو در برنامه های فرهنگی و مذهبی مشارکت دارند.
این مسئول اظهار داشت: توسط شورای هیات های مذهبی استان در یزد و مناطق تابعه برنامه های هماهنگی و آموزشی برای انجام بهتر برنامه ها بصورت مستمر و منظم برگزار می شود.
فقیه زاده گفت: از نکات قابل توجه در هیات های مذهبی استان می توان به مشارکت و مسئولیت پذیری اقشار مختلف و بخصوص نوجوانان و جوانان اشاره کرد.
وی افزود: هیات های مذهبی در طول سال علاوه بر محرم و صفر بر حسب نیاز در برنامه های فرهنگی و اجتماعی مشارکت بسیار خوبی دارند و وظایف دینی خود را انجام می دهند.
رئیس شورای هیات های مذهبی یزد اظهار داشت: برای صدمین سال مراسم سوم حضرت امام حسین (ع) از صبح روز شنبه ۲۴ مهرماه با حضور ۱۵ هیات مذهبی در مسجد ملااسماعیل یزد برگزار می شود.
فقیه زاده گفت: این مراسم تا ظهر ادامه دارد و سپس نماز به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و حضور هیات های مذهبی اقامه می شود.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..