مشارکت یزدی‌ها در سرشماری اینترنتی به ۲۷.۱۹ درصد رسید

no-thumbs

مدیر اجرایی سرشماری نفوس و مسکن 95 گفت: بر اساس آخرین آمار دریافت شده تا ساعت شش صبح امروز، میزان مشارکت مردم یزد در سرشماری اینترنتی به 27.19 درصد رسید.

به گزارش یزدی نیوزحمیدرضا نصیری‌زاده اظهار داشت: تا ساعت شش صبح ا مروز، پنج‌شنبه ۲۲ مهرماه و در حالی تنها سه روز به پایان مرحله نخست سرشماری باقی‌مانده است، میزان مشارکت یزدی‌ها به ۲۷.۱۹ درصد رسیده است.

وی عنوان کرد: تا زمان یاد شده، ۹۱ هزار و ۴۰۰ خانوار یزدی با جمعیتی بالغ بر ۳۰۴ هزار نفر اطلاعات آماری خود را در سامانه سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ ثبت کرده‌اند.

مدیر اجرایی سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ در استان یزد خاطرنشان کرد: استان یزد اکنون با مشارکت ۲۷.۱۹ درصدی رتبه چهارم کشور در زمینه مشارکت مردم در سرشماری اینترنتی را به خود اختصاص داده است.

نصیری‌‍‌زاده با اشاره به اینکه میزان مشارکت مردم در کل کشور ۱۶.۳۹ درصد گزارش شده است، افزود: یزد بعد از استان‌های بوشهر با مشارکت ۴۹.۷ درصدی، سمنان و هرمزگان با مشارکت ۳۰.۵۵ درصدی در رتبه‌ چهارم مشارکت مردم در سرشماری اینترنتی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه از استان یزد این انتظار وجود دارد که مشارکت ۴۰ درصدی در این زمینه محقق شود، تصریح کرد: تنها سه روز تا پایان مرحله نخست سرشماری اینترنتی باقی‌مانده و امیدواریم مردم در این مدت میزان مشارکت خود را افزایش دهند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان یزد عنوان کرد: بیشترین میزان مشارکت در این مرحله از اجرای طرح در استان یزد مربوط به شهرستان ابرکوه با مشارکت ۵۸.۸۳ درصدی و کمترین میزان مشارکت مربوط به یزد با مشارکت ۱۸.۶۷ درصدی بوده است.

نصیری‌زاده ادامه داد: شهرستان‌های بهاباد با مشارکت ۵۶.۹۱ درصدی و خاتم با مشارکت ۵۵.۰۵ درصدی در رتبه‌های دوم و سوم مشارکت در سرشماری اینترنتی استان یزد قرار گرفته‌اند.

وی میزان مشارکت مردم در شهرستان‌های تفت را ۴۹.۲۶، اشکذر ۳۹.۳۳، مهریز ۳۸.۱۵، اردکان ۳۳.۷۶، بافق ۳۳.۲۸ و میبد را ۲۵.۴۷ اعلام کرد.

نصیری‌زاده با اشاره به اینکه بیشترین تراکم جمعیتی در شهرستان‌های یزد و میبد است، خواستار مشارکت بیشتر مردم در این مرحله از سرشماری شد.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..