۱۸۷ هزار کارگر در یزد مشغول به کار هستند

به گزارش یزدی نیوز مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان این مطلب که اتباع بیگانه یزد تنها مجاز به فعالیت در مشاغل سخت هستند، گفت: ۱۸۷ هزار کارگر در یزد مشغول به کار هستند.
محمدحسین ریاحی  در نشیست مجمع نمایندگان استان یزد با تعدادی از مدیران کل ادارات یزد با اشاره به حضور اتباع بیگانه در استان یزد اظهار داشت: ۶۰ درصد اتباعی که در استان یزد زندگی می‌کنند غیر مجاز و شناسایی نشده هستند.

وی با تاکید بر اینکه عدم شناسایی اتباع بیگانه و حضور اتباع غیرمجاز مشکلات زیادی به همراه دارد، خاطرنشان کرد: ۵۷ هزار نفر افغانستانی در استان یزد داریم که شناسایی شدند و قسمتی از آنها کارت کار دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد تعداد مشاغلی که اتباع بیگانه می‌توانند در آن مشغول به کار شوند را ۵۷ رشته کاری دانست و عنوان کرد: بهترین کار و راحتترین کار در استان یزد که در زمینه پرورش اسب است به اتباع خارجی سپرده شده و مهندسان کشاورزی ما با مشکل اشتغال مواجه هستند.

ریاحی با بیان این مطلب که چنین موضوعاتی زمینه ایجاد مشکل در زمینه اشتغال را فراهم کرده، گفت: حضور اتباع بیگانه در استان یزد با هدف به کارگیری در مشاغل سخت است نه اینکه مشاغل معمول به آنها سپرده شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد بیان کرد: تا چند سال پیش به اتباع بیگانه به عنوان عامل ایجاد کننده اختلال در امنیت جامعه مورد توجه قرار می گرفتند ولی الان اتباع بیگانه به عنوان ظرفیتی در زمینه های علمی، کاری و سرمایه گذاری به حساب می آیند.

وی افزود: استان یزد دارای حدود ۱۸۷ هزار نفر جامعه کارگری است و نسبت به قبل مشاهده می‌شود که این روند یک روند کاهشی را پیش رو داشته است و نرخ بیکاری در یزد تاحدی بالا رفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد عنوان کرد: با توجه به اینکه وزن مباحث کاری بیش از تعاون و رفاه اجتماعی است، لزوم توجه مسئولان استان به وضعیت سرمایه‌گذاری در استان یزد را نیاز داریم.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..