حضور عزاداران حسینی در پایگاه‌های انتقال خون یزد

no-thumbs

مدیرکل انتقال خون استان یزد از حضور چشمگیر عزاداران حسینی در پایگاه‌های ثابت و سیار انتقال خون در استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزنقی تقوایی با اشاره به اینکه در استان یزد عده‌ای از مردم هر سال در روزهای تاسوعا و عاشورا نذر اهدای خون دارند، اظهار داشت: امروز همزمان با تاسوعای حسینی مرکز انتقال خون یزد در میدان ابوذر در ساعت اداری فعال بود و یکی از هیأت‌های عزاداری یزد با هماهنگی قبلی برای اهدای خون مراجعه کردند.

وی با اشاره به اینکه کار خونگیری از اعضای این هیأت تا ساعت ۱۳ ادامه داشت، افزود: بیش از ۶۰ نفر در این پایگاه اقدام به اهدای خون کردند.

تقوایی همچنین از فعالیت یک پایگاه سیار در منطقه زارچ خبر داد و خاطرنشان کرد: این تیم نیز امروز در جمع عزاداران حسینی حضور یافت و حدود ۷۰ واحد خون از اهداکنندگان دریافت کرد.

مدیرکل انتقال خون استان یزد با اشاره به اینکه فردا پایگا‌ه‌های ثابت و سیار خونگیری فعال نیستند، افزود: لازم است مدیریت اهدای خون انجام شود زیرا اگر اهدا بیش از حد نیاز باشد، ضایعات خون افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: بر این اساس افرادی که نذر اهدای خون در روز عاشورا یا تاسوعا را دارند، ثبت‌نام شده‌اند و بعد از ۱۳ محرم می‌توانند به تدریج برای اهدای خون و ادای نذر خود به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

تقوایی همچنین یادآور شد: در روز ۱۳ محرم، یک گروه از انتقال خون با پزشک و تجهیزات لازم در مسجد ملا اسماعیل حضور می‌یابد و اقدام به خونگیری از نمازگزاران همچنین عزادارانی که در مراسم‌های عزاداری مسجد ملا اسماعیل حاضر می‌شوند، می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: البته پایگاه سیار انتقال خون تقریباً هر هفته در مسجد ملااسماعیل مستقر است و از نمازگزاران داوطلب خون دریافت می‌کند.

وی، خون مردم یزد را از سالم‌ترین خون‌ها در سطح کشور خواند و افزود: میزان مشارکت مردم یزد برای اهدای خون بسیار خوب است و امیدواریم شاهد حضور بیشتر بانوان نیز در پایگاه‌های انتقال خون و اهدای خون باشیم.

منبع: ایکنا

بخش نظردهی بسته شده است..