در دیدار جانشین ستاد اربعین:

یک پیشنهاد جالب از آیت‌الله اعرافی

مدیرحوزه‌های علمیه کشوروامام جمعه میبدبا اشاره به ضرورت توجه به ابعاد فرهنگی پیاده‌روی عظیم اربعین، استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای بهره‌مندی زائرین از فیوضات معنوی این سفر را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش یزدی نیوزآیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار جانشین ستاد اربعین استان قم با وی، ضمن تشکر از دستگاه‌های عضو ستاد اربعین، ویژگی‌های زیارتی و وجود حوزه‌های علمیه در قم را مورد توجه قرار داد و گفت: استان قم در بعد بین‌المللی نیز با مرکز جامعه المصطفی العالمیه تاثیرگذار است. قم خاستگاه انقلاب اسلامی است و مجموعه این عوامل موجب شده اشتیاق به قم درمنظرهای مختلفی مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله اعرافی با تاکید بر همبستگی دستگاه‌های اجرایی درگردشگری مذهبی و زیارتی افزود: اگر به این مقوله توجه شود به راحتی می‌توان بسیاری از مسائل قم را مرتفع کرد.با شرایط ایده‌آل فاصله بسیاری داریم و رسیدن به کمال در همه جنبه‌ها نیازمند تلاش استانداری ،شهرداری، دستگاههای اجرایی استان وتوجه ویژه دولت به اعتبارات در نظر گرفته شده برای استان قم است.

وی در ادامه با اشاره به کارهای صورت گرفته درمقوله اربعین، اظهار کرد: ازقم انتظار می‌رود علاوه بر دیگر خدمات، در ابعاد فرهنگی نیز الگوپذیر باشد و هرگونه سرمایه‌گذاری فرهنگی در حوزه اربعین باید توسط مردم انجام شود.برای تحقق این امر و پشتیبانی از حرکات مردمی کارگروهی متشکل از نهادهای فرهنگی با مشارکت حوزه علمیه قم، حرم مطهر کریمه اهل بیت (س)، استانداری قم، دفتر تبلیغات اسلامی، حج و زیارت، اوقاف و امورخیریه و سازمان تبلیغات تشکیل شود تا ضمن بررسی دغدغه‌های لازم و بررسی شیوه‌های تبلیغی، برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد.ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..