۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار خاتم روستا مهد دارند

no-thumbs

رئیس اداره بهزیستی خاتم گفت: 100 درصد روستاهای بالای 20 خانوار این شهرستان از نعمت روستا مهد تحت پوشش بهزیستی برخوردار هستند.

به گزارش یزدی نیوزاحمد تکتازبا اشاره به اینکه بهزیستی حمایت و نگهداری کودکان از بدو تولد تا ۵ سالگی را بر عهده دارد افزود: ۱۹ روستای خاتم از مهد روستای تحت حمایت بهزیستی برخوردار هستند و ۳۳۰ کودک نیز تحت پوشش این مهدها قرار دارند.
وی با اشاره به اهمیت مهد ها اضافه کرد: کودکانی که به مهد کودک می روند زمینه رشد اجتماعی شان فراهم شده و مجموعه ای از رفتارها و اطلاعات مفیدی که در خانه نیاموخته اند را در مهد فرا می گیرند.
وی خاطرنشان کرد: اداره بهزیستی علاوه بر نظارت بر فعالیت های آموزشی و تربیتی مهدها، حمایت های اقتصادی از قبیل تجهیز مهدها و پرداخت هزینه روزانه یک وعده غذای گرم با نظارت شبکه بهداشت را در طول سال تحصیلی به مهدی های روستایی ارائه می کند.
تکتاز گفت: اداره بهزیستی هر ساله و در طول سال دوره های آموزشی و باز آموزشی برای مربیان مهدهای کودک برگزار می کند تا آموزش به کودکان تحت نظر بهزیستی به نحو شایسته انجام پذیرد.
رئیس اداره بهزیستی خاتم یادآور شد: تاکنون موردی از کودک آزاری در شهرستان به اورژانس اجتماعی خاتم گزارش نشده است که این نشان از توجه ویژه خانواده ها به کودکان را دارد.
تکتاز تاکید کرد: سازمان بهزیستی، حمایت و نگهداری از کودکان بی سرپرست و یا بد سرپرست را در اولویت فعالیتهایش قرار داده که در این شهرستان نیز ۲۰ کودک بی سرپرست و بد سرپرست زیر چتر بهزیستی قرار دارند و توسط اقوام و خویشاوندان درجه یک نگهداری می شوند.
خاتم با ۴۵ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۴۰ کیلومتری شهر یزد واقع شده است.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..