راه اندازی مهارت آموزی پدافند غیرعامل در یزد

no-thumbs

راه اندازی اولین مرکز آموزش و مهارت آموزی پدافند غیرعامل در حوزه CBRNE در استان یزد در نشستی با حضور استاندار یزد، رئیس سازمان پدافند غیرعامل و مسئولان ارشد استان در سازمان پدافند غیرعامل کشور مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش یزدی نیوزاستاندار یزد با تبیین عوامل موثر در استقلال هر کشور، بر توانمندی استان یزد در مدیریت حوادث بخصوص در حوزه های پدافند غیرعامل تاکید کرد.
سیدمحمد میرمحمدی هماهنگی دستگاه ها در حوزه پدافند غیرعامل و تهیه طرح جامع در این حوزه را ضروری دانست و گفت: باید ساختار عملیاتی پدافند غیرعامل در استان تعریف شود .
رئیس شورای پدافند غیرعامل استان با اشاره به ایجاد مرکزآموزش بر طراحی بستۀ آموزشی این طرح، تبیین تعهدات دستگاه ها در ساختار این مرکز آموزشی را خواستار شد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این نشست با تشریح تهدیدات مختلف متعارف و نامتعارف در کشور و نیاز به آموزش در تمام سطوح به منظور حفظ آمادگی برای مقابله موثر به ویژه در حوزه سلامت، حمایت خود را از راه اندازی این مرکز آموزش در استان یزد اعلام کرد.
حسین اسماعیلی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد هم با قدردانی از حمایت های استاندار و رئیس سازمان پدافند غیرعامل از طرح ایجاد مرکز آموزش در استان یزد اظهار امیدواری کرد: با راه اندازی این مرکز گام بزرگی در زمینه آموزش به ویژه آموزش افراد غیرنظامی حوزه CBRNE در سطح کشور برداشته می شود.
نفیسه میرکتولی رییس اداره پدافند غیر عامل وزارت بهداشت و درمان نیز با تشریح سیاست های این وزارتخانه و شرایط ژئوپلیتیک یزد موافقت خود را مبنی بر راه اندازی این مرکز و حمایت در زمینه های مختلف اعلام کرد.
«محمدرضا میرجلیلی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی آیت الله شهید صدوقی (ره) یزد نیز با بیان مزیت ها و توانمندی این دانشگاه در حوزه های مختلف بخصوص حوزه پدافند غیرعامل از آمادگی این دانشگاه برای راه اندازی این مرکز آموزش خبرداد.
مرکز آموزش و مهارت آموزی پدافند غیرعامل در حوزهCBRNE برای اولین بار در کشور و در استان یزد در حال راه اندازی است و نقش بسیار مهمی در آموزش و آمادگی در مقابل مخاطرات و تهدیدات در حوزه های زیستی، بهداشتی، پرتویی و هسته ای دارد.
طرح این مرکز توسط مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان ارائه شده که با حمایت استاندار یزد، اداره کل پدافند غیرعامل استانداری و سازمان پدافند غیرعامل کشور راه اندازی می شود.
ایجاد قطب مهارت آموزی حوزه CBRNE در نظام سلامت در سطح ملی، ایجاد رشته کارشناسی ارشد پدافند غیرعامل در نظام سلامت در دانشگاه یزد، حمایت از ارتقاء ظرفیت های تشخیصی با توجه به موقعیت ژئوپلتیک استان یزد و تشکیل هسته هیات علمی در حوزه های مختلف پدافند غیرعامل در دانشگاه علوم پزشکی یزد به منظور مشاوره و طراحی متون آموزشی با نظارت کمیته پدافند غیرعامل از مهمترین مصوبات این نشست بود.
در این نشست استاندار یزد، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، مدیرکل پدافند غیرعامل استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آیت الله شهید صدوقی(ره) یزد و نماینده پدافند غیرعامل وزارت بهداشت حضور داشتند.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..