ثبت اطلاعات آماری ۲۰۰ هزار نفر در سرشماری اینترنتی یزد

no-thumbs

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان یزد گفت: تاکنون اطلاعات بالغ بر 200 هزار نفر در استان یزد در مرحله اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن ثبت شده است.

به گزارش یزدی نیوزحمیدرضا نصیری‌زاده در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد با اشاره به اینکه انتظار از یزد برای شرکت در سرشماری اینترنتی مشارکت ۴۰ درصدی است، اظهار داشت: این رقم تاکنون به ۱۷.۹۵ درصد رسیده است.

وی عنوان کرد: تاکنون بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر از مردم استان یزد در مرحله اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ که تا ۲۴ مهرماه ادامه دارد، شرکت کرده‌اند اما لازم است میزان مشارکت افزایش یابد.

نصیری‌زاده خاطرنشان کرد: استان یزد در روزهای ابتدایی اجرای طرح رتبه یازدهم را داشت اما اکنون با گذشت بیش از دو هفته از زمان اجرای طرح به رتبه سوم در زمینه مشارکت مردم دست یافته است.

وی بیان کرد: یزد بعد از استان‌های بوشهر و سمنان بیشترین میزان مشارکت مردمی در اجرای مرحله اینترنتی طرح سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ را داشته است که امیدواریم این رتبه با همدلی و همراهی مردم باز هم ارتقا پیدا کند.

نصیری‌زاده خاطرنشان کرد: استان یزد بر اساس آمارگیری‌های دوره‌های گذشته اکنون بالغ بر ۳۵۰ هزار خانوار دارد که تاکنون ۵۰ هزار خانوار آن در این طرح شرکت کرده‌اند.

وی یادآور شد: بر اساس برآوردهای انجام شده، به نظر می‌رسد جمعیت استان یزد اکنون به حدود یک میلیون و ۹۰ هزار نفر رسیده باشد که آمارهای دقیق پس از سرشماری مشخص می‌شود.

نصیری‌زاده از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان یزد خواست تا هر کدام به سهم خود مشوق و ترغیب‌کننده دستگاه‌های زیرمجموعه و اطرافیان خود برای شرکت در مرحله اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ باشند.

وی عنوان کرد: اکنون آمارگیران نیز در حال گذراندن دوره‌های آموزشی هستند و از ۲۵ مهرماه مرحله دوم اجرای طرح توسط آنها آغاز می‌شود و خانواده‌هایی که در مرحله نخست طرح شرکت کرده باشند، با مراجعه آمارگیران تنها باید کد رهگیری دریافت شده را تحویل دهند اما بقیه افراد باید به سئوالات آمارگیران در مقابل منازل خود پاسخ دهند.

منبع: فارس
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..