برگزاری شب شعر عاشورا در ابرکوه

no-thumbs

بیست و سومین شب شعر عاشورا و مرثیه سرائی به مناسبت ایام محرم در تکیه حضرت ابوالفضل (ع) محله دربقلعه ابرکوه برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزدر این آئین 'احد ده بزرگی' یکی از شاعران نامی کشور اشعار و سرودهای خود را در وصف ایثار و شهادت حضرت اباعبدالحسین(ع) ، ابوالفضل (ع) و حضرت زینب (س) قرائت کرد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این مراسم گفت: حادثه عاشورا یک کلاس و یک نمونه اخلاقی ، سیاسی و اجتماعی است که باید از آن درس بگیریم.
آیت الله ابوالقاسم علیدوست با تسلیت فرارسیدن شهادت امام حسین (ع) و ۷۲تن از اصحاب با فایشان بابیان اینکه حادثه عاشورا یک ظرفیت بزرگ است اظهارکرد: قیام امام حسین (ع) برای بشریت بود و اگر حادثه و واقعه عاشورا برای دنیا بیان شود به امام حسین (ع) عشق می ورزند.
این استادحوزه علمیه ادامه داد : تبعیت از ولایت ، امامت و اهل بیت (ع) بزرگترین نعمتی است که خداوند به ما داده است و حادثه عاشورا مودت ، امامت و ولایت است.
وی تصریح کرد: مهمترین وظایف هیات های مذهبی پاسداری از ارزش های دینی است و عزاداری ها باید پیام نهضت عاشورا را منتقل کند.
این استادحوزه علمیه اضافه کرد: اهداف مهم امام حسین (ع) در حادثه عاشورا حفظ و حراست از ارزش های دین، احیای امر به معروف و نهی از منکر بود و هیات های مذهبی باید در احیای این فریضه الهی تلاش کنند.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..