یک مقام مسئول:

فعالیت ۲۰۵ واحد آلاینده خطرساز در استان یزد

اعلام آمار 205 واحد آلاینده خطرناک و قرار داشتن آنها در زمره کارگاه‌های ریسک درجه اول، نظر استانداری را به خود جلب کرده و در این راستا خواستار ارائه اطلاعات دقیق‌تر شدند.

به گزارش یزدی نیوزرئیس اداره بهداشت استان یزد از فعالیت ۲۰۵ واحد آلاینده خطرساز در استان یزد خبر داد و گفت: فعالیت این واحدها بر کارگران این مشاغل آثار سوء در زمینه سلامت به دنبال دارد.

محمدحسن لطفی با اشاره به اجرای سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ اظهار داشت: در سرشماری امسال بهورزان در مناطق روستایی با ستاد سرشماری همکاری دارند و این امر نشان از بهبود تعامل و همکاری‌های بین‌بخشی در استان یزد است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته آمارهای جمع‌آوری شده توسط ستاد سرشماری استان یزد با آمارهای مرکز بهداشت متفاوت بود، افزود: به طور قطع مشارکت بهورزان در سرشماری، نتایج بهتر با اشتراکات بیشتری به دنبال خواهد داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در جلسه امروز شورای سلامت استان دو مبحث مهم کارگاه‌های ریسک‌ درجه اول و بیماری سالک مورد بررسی قرار خواهند گرفت، بیان کرد: اعلام آمار ۲۰۵ واحد آلاینده خطرناک و قرار داشتن آنها در زمره کارگاه‌های ریسک درجه اول، نظر استانداری را به خود جلب کرده و در این راستا خواستار ارائه اطلاعات دقیق‌تر شدند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس اطلاعات آماری، دو درصد از کل واحدهای تولیدی استان یزد را تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: این آمار صنایع، معادن، اصناف، کارگاه‌های کوچک و… را در بر می‌گیرد.

لطفی تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنیم کمیته تخصصی تشکیل شود تا موارد رسیک درجه یک و دو را مشخص کند و اگر واحدی مشمول شرایط کارگاه ریسک درجه یک و دوم باشد، مجوز خود را از این کمیته دریافت کند.

وی کارگاه‌های ریسک درجه یک را کارگاه‌های دارای مشاغلی با ریسک غیرقابل تحمل و دارای اثراتی مانند سرطان، فیبروز و … اعلام کرد و گفت: کارگاه‌های ریسک درجه دو نیز کارگاه‌های دارای مشاغلی با ریسک متوسط و اثرات جدی برگشت‌ناپذیر هستند.

به گزارش فارس،رئیس اداره بهداشت استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود در مورد بیماری سالک نیز اظهار داشت: این بیماری ۱۵ سال است به شکل جدی گریبال استان یزد را گرفته و آمار سال گذشته ۱۰۰ مورد بیشتر از سال قبل از آن بوده است که این رشد نگرانی‌هایی را به دنبال دارد.

لطفی اظهار امیدواری کرد: هم سازمان برنامه و بودجه استان یزد برای مقابله با این بیماری بودجه در نظر بگیرد و هم بقیه دستگاه‌ها پیگیر مقابله با عوامل بیماری سالک باشند.

 

بخش نظردهی بسته شده است..