آیت الله ناصری در دیدار مدیران گروه تعاونی پیشگامان:

همت بلند و نوآوری، لازمه پیشرفت اقتصاد کشور است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره گروه تعاونی پیشگامان تولید علم را از ضروریات حال حاضر کشور دانست و از همت بلند و نوآوری به عنوان راهکارهای پیشرفت اقتصاد نام برد.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی گروه تعاونی پیشگامان، آیت الله ناصری، ضمن تشکر از گزارش خوب و متنوع ارائه شده و بیان اینکه تولید علم که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز بوده است از ضروریات امروز کشور است، به حدیثی از امام صادق (ع) اشاره کرده و تنگ نظری، عدم ارائه راهکار مناسب و سست عنصر بودن را ۳ آفت پیشرفت انسانها و جوامع دانست و افزود: در حوزه های مختلف کشور از جمله اقتصاد، می توانیم با همت بلند، نوآوری و تصمیم هایی که پشتوانه فکری قوی داشته باشند، پیشرفت کنیم. 

نماینده ولی فقیه در استان گفت: باید مسوولان شرایطی فراهم کنند که تولید کننده با قیمت مناسب بتواند محصول خود را تولید و عرضه کند و در نتیجه مردم به خرید کالای داخلی ترغیب شوند. 
امام جمعه یزد به اهمیت توجه به مسائل فرهنگی در کنار دیگر حوزه ها نیز اشاره کرد و افزود: بکوشید انسانهای خوش فکر، نوآور، و با همت بلند و مومن تربیت کنید تا با حفظ امانت، کمک به همنوع و ایثارگری موجب پیشرفت و سربلندی کشور شوند.
آیت الله ناصری با اشاره به جایگاه یزد به عنوان شهر دارالعباده و دارالعلم ، خواستار سرمایه گذاری بیشتر بر روی فعالیتهای فرهنگی ودینی مردم همزمان با تمرکز بر روی فعالیتهای اقتصادی و دانش بنیان شد و ابراز امیدواری کرد ایجاد مجتمع بزرگ فرهنگی مذهبی یزد با حمایت و همکاری مردم و مسوولان محقق گردد تا در آینده بتوان در زمینه های مختلف به شایستگی از آن بهره برد.
در ابتدای این دیدار دکتر رضایی نژاد مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان، ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای گروه تعاونی پیشگامان در ۲۰ سال گذشته با تشریح مدل اقتصاد تعاونی که بر اساس آن پیشگامان به فعالیت پرداخته است،افزود:
در حال حاضر ۳۲ شرکت مستقل در حوزه های مختلف و زیر نظر هلدینگ پیشگامان در حال فعالیت هستند و به فضل خداوند تا کنون توانسته ایم به تعهدمان به ۴۰ هزار سهامدار گروه تعاونی پیشگامان به خوبی عمل نماییم.
دکتر رضایی نژاد ادامه داد: برای تبدیل یزد به مرکز تجاری کشور پروژه عظیم بندرخشک پیشگامان را در دست اجرا داریم که عملیات ریل گذاری و احداث سردخانه های مجهز آن به اتمام رسیده است و برنامه ایجاد بزرگترین سیلوی منطقه را نیز داریم.
وی همچنین از شرکت تعاونی تولیدی پیشگامان عصر ارتباطات به عنوان کاملترین خط مونتاژ بردهای الکترونیک در منطقه و تولیدکننده انواع صنایع فوق کم مصرف روشنایی یاد کرد.
مدیر عامل گروه تعاونی پیشگامان افتتاح نخستین کارخانه تولید کاغذ از سنگ در ایران، اخذ مجوز موبایل مجازی و بهره برداری از تلفن ثابت و مجوز LTE  ( ارائه سرویس اینترنت از طریق بی سیم) را در کنار ارائه اینترنت پرسرعت در سراسر کشور از اهم فعالیت های شرکتهای گروه تعاونی پیشگامان دانست  و افزود : برای توسعه بیشتر استان یزد با شرکت هواپیمایی آتا  قراردادی منعقد کرده ایم و مقرر است به زودی روزانه پرواز های مختلف از یزد به سراسر کشور و جهان جهت سهولت در امر اقتصاد استان صورت گیرد.
وی از انعقاد تفاهم نامه میان گروه تعاونی پیشگامان و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص ایجاد شهر هوشمند در آینده ای نزدیک خبر داد و عنوان کرد: دسترسی یزد به سرویس دیتا با سرعت بالا مهمترین دستاورد این تفاهم نامه خواهد بود.
مدیر عامل گروه تعاونی پیشگامان در پایان با بیان اینکه تا کنون سرمایه گذاری مردم در پروژه های مختلف پیشگامان با ارزش افزوده قابل توجه همراه بوده است ابراز امیدواری کرد با حمایت مسوولان نیز شاهد پیشرفت بیشتر اقتصاد استان و کشور باشیم.

 

بخش نظردهی بسته شده است..