فاضل‌میبدی:

جای احمدی‌نژاد در موزه‌های تاریخ است

در دوران ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد، ایران بیش از ٧٠٠‌ میلیارد دلار درآمد نفتی داشت و کلی هم اختلاس و فساد مالی به بار آمد.

به گزارش یزدی نیوزحجت‌الاسلام محمدتقی فاضل‌میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم،درباره طرح عبور از روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ٩٦ گفت: «هیچ‌یک از اصلاح‌طلبان قضیه عبور از روحانی را مطرح نکردند و هر شخصی هم که بخواهد چنین مباحثی را بیان کند قطعا در زمین مخالفان سرسخت دولت بازی می‌کند؛ به این علت که نه دلیلی برای عبور از روحانی وجود دارد و نه‌اینکه اصلاح‌طلبان گزینه‌ای بهتر از آقای روحانی دارند تا در انتخابات سال آینده معرفی کنند».

 او افزود: «آقای روحانی تاکنون عملکرد خوبی داشته است؛ برخی ضعف‌ها ناشی از این است که به دلیل خرابی‌های گذشته، هر فرد دیگری نیز جای رئیس‌جمهوری بود، با چنین ضعف‌هایی مواجه می‌شد».مشاور امور روحانیت دولت اصلاحات با تأکید بر اینکه «حسن روحانی در طول این سه سال فشارهای داخلی و خارجی زیادی را تحمل کرده است»، گفت: «رئیس‌جمهوری تاکنون کارنامه موفقی داشته است ازجمله اینکه با پافشاری بر سیاست خارجی توانست ایران را از انزوای بین‌المللی و منطقه‌ای خارج کند. اصولگرایان طرح عبور از روحانی را در انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح می‌کنند، اما هیچ اصلاح‌طلبی چنین کاری را با آقای روحانی انجام نخواهد داد. طرح چنین موضوعاتی بیشتر به جنگ روانی علیه دولت شباهت دارد تا واقعیت». فاضل‌میبدی عنوان کرد: «من با سران اصلاحات در ارتباط هستم. رئیس دولت اصلاحات، آیت‌الله هاشمی و… طرح عبور از روحانی را بیان نکرده‌ و نخواهند کرد. حتی سران اصولگرا همچون آقای ناطق‌نوری هم قصد عبور از روحانی را ندارند چراکه در شرایط امروز، گزینه‌ بهتری جز روحانی برای اصولگرایان وجود ندارد».او نحوه برخورد با رئیس‌جمهوری را با دوران ریاست رئیس دولت اصلاحات شبیه دانست و افزود: «جریان مخالف حرفی برای گفتن ندارد و زمانی که گفتمان جدیدی نیز نداشته باشد یا راه‌حلی برای برون‌رفت از بحران‌ها ارائه ندهد، دست به تخریب رقیب خودش می‌زند».این استاد دانشگاه به بحران‌های دولت اصلاحات اشاره کرد و گفت: «همه به خاطر دارند که در آن زمان مخالفان اصلاحات هرروز برای دولت بحرانی را ایجاد می‌کردند یا کفن می‎پوشیدند و به خیابان‌ها می‌آمدند. من تأکید می‌کنم که آقای روحانی راه و مسیر رئیس دولت اصلاحات را دنبال می‌کند تا کشور با پیشرفت مواجه شود و به‌همین‌دلیل است که با دولت روحانی مانند دولت خاتمی رفتار می‌شود. بنابراین اصلاح‌طلبان گزینه‌ای بهتر از شخص حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده ندارند و ما قطعا از وی حمایت خواهیم کرد». فاضل‌میبدی در ادامه تأکید کرد: «در دوران ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد، ایران بیش از ٧٠٠‌ میلیارد دلار درآمد نفتی داشت و کلی هم اختلاس و فساد مالی به بار آمد، اما یک‌بار در تریبون‌های خاص نگفتند این درآمدهای نفتی کجا رفت؟ چرا کسی به خاطر این اختلاس‌های چند‌هزارمیلیاری به رئیس دولت‌های نهم و دهم اعتراض نکرد؟ » او به افشای فیش‌های نامتعارف حقوقی اشاره کرد و گفت: «همان آقایانی که نسبت به فسادهای گذشته سکوت کرده بودند، برای فیش‌های حقوقی داد و قال به راه انداخته‌اند و ضد دولت بیانیه صادر می‌کنند. من قبول دارم فیش‌های حقوقی نامتعارف ظلم است، اما سؤال من اینجاست که اگر برای این موضوع داد و فریاد به راه انداختید چرا در دولت‌های نهم و دهم ساکت بودید؟ ضمن اینکه آقای روحانی دستور قاطع برای برخورد با مدیران متخلف را صادر کرده بود». فاضل‌میبدی گفت: «آقای احمدی‌نژاد ماشاءالله به‌قدری افتضاحات به بار آورده است که دیگر در میان سنت‌گراها و اصولگرایان جایی ندارد بلکه اگر به فرض محال تأیید صلاحیت هم شود رأیی نخواهد داشت. بنابراین آقای احمدی‌نژاد باید خودش را در موزه‌های تاریخ جای دهد».
جریان رقیب به فکر منفعت خودش است
این استاد دانشگاه با بیان اینکه «جریان رقیب و مخالف دولت به فکر منفعت خودش است و منافع مردم برای آنها مهم نیست»، عنوان کرد: «وضعیت آقای روحانی مانند رئیس دولت اصلاحات شده است، به‌عبارتی هر روز برای دولت وی بحرانی را ایجاد می‌کنند که دلیلش هم این است که عملکرد دولت یازدهم مورد قبول برخی اصولگرایان نیست. مخالفان، علاقه‌ای به پیشرفت کشور و مردم ایران ندارند. من بر این باورم که اگر برای دولت اصلاحات هم بحران‌آفرینی نمی‎کردند، وی کشور را به جاهای خیلی بهتری می‌رساند».فاضل‌میبدی درباره رقبای انتخاباتی حسن روحانی افزود: «تا آنجا که اطلاع دارم، هیچ فردی در اردوگاه اصولگرایان برای رقابت با آقای روحانی وجود ندارد مگر اینکه شخصی را خلق کنند. شنیده‌ شده آقایان جلیلی، احمدی‌نژاد و قالیباف قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری را دارند، اما به نظر من، آرای جلیلی کمتر از دفعه قبل خواهد شد چراکه وی در موضع‌گیری‌های اخیر دائما در حال حمله به دولت است درحالی‌که حمله و هجمه هنر نیست. آقای جلیلی هیچ فرقی با احمدی‌نژاد ندارد و تاکنون گفتمان نو و جدیدی را ارائه نکرده است. بنابراین مردم ایران قطعا به جلیلی رأی نمی‌دهند و به عقیده من وی خودش را معطل کرده است». فاضل‌میبدی درباره حضور احتمالی قالیباف و احمدی‌نژاد در انتخابات گفت: «اگر فردی مانند قالیباف در آزمونی شرکت کند و بعد رد شود، دیگر مردم به او رأی نخواهند داد. آقای قالیباف شاید برای تهران شهردار خوبی باشد، اما وی برای ریاست‌جمهوری رأی نخواهد داشت». فاضل‌میبدی در پایان به ضعف‌های فراکسیون امید اشاره کرد و افزود: «لیست امید و شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی عملکرد بسیار خوبی داشتند، اما بعد از تشکیل فراکسیون امید، این فراکسیون مانند قبل از انتخابات عمل نکرد. به نظر می‌رسد بعد از اینکه آقای عارف رئیس مجلس نشد، این فراکسیون دچار ضعف‌ شده است، اما انتظار ما از آقای عارف زیاد است و امیدواریم وی فراکسیون امید و اعضای آن را مدیریت کند»

بخش نظردهی بسته شده است..