نقش زنان یزدی از دیرباز در خانواده‌های یزدی

به گزارش یزدی نیوز مشاور بانوان و خانواده فرماندار یزد با اشاره به ضرورت شناخت جایگاه زنان و توانمندی آنان گفت: نقش زنان یزدی از دیرباز در خانواده‌ها مهم و تاثیرگذار بوده است.

" فریبا خاکباز " در نشست مشترک نمایندگان زن دستگاه اجرایی شهرستان یزد با بیان این‌که در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل قرار گرفته‌ایم، اظهار کرد: نحوه زندگی و سبک مشارکت زنان یزدی در خانواده الگوی مناسبی در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است که ضرورت دارد با برنامه‌ریزی مناسب به دیگر بانوان کشور معرفی شود.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی با اتکا به پشتوانه دولت و ملت تحقق خواهد یافت و بدون تردید نقش زنان در این امر غیرقابل انکار است.

مشاور بانوان فرماندار یزد با بیان این‌که دولت به دنبال ایجاد فرصت‌های برابر برای زنان و مردان است، ابراز امیدواری کرد: پتانسیل‌های موجود در دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی منجر به هم افزایی و تغییرات مثبت در حوزه زنان و خانواده شود.

این مقام مسئول با بیان این‌که برنامه حوزه بانوان شهرستان یزد در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید خواهد بود، گفت: همه برنامه‌های حوزه بانوان در نهایت به تبیین و اجرای سیاست های نظام جمهوری اسلامی ایران ختم خواهد شد.

خاکباز با اشاره به نگاه مثبت مدیران ارشد استان و شهرستان به مقوله حضور زنان توانمند در ارکان مدیریتی دارند ابراز امیدواری کرد که از توان مدیریتی بانوان در دستگاه‌های اجرایی شهرستان استفاده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن در استان عنوان کرد: ضرورت دارد زنان سرپرست خانوار مشارکت در این طرح را جدی گرفته و اطلاعات خود را در اسرع وقت در سامانه مرکز امار ثبت نمایند.

وی با بیان این‌که سرشماری اینترنتی فرصت مناسبی است تا بانوان نقش مشورتی خود را در خانواده ایفا کنند و سرپرست خانواده را ترغیب به مشارکت در این طرح ملی نمایند

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..