درمان مددجویان بافقی با بیش از یک میلیارد ریال اعتبار

به گزارش یزدی نیوزتعداد ۷۰ نفر ازمددجویان سالمند تحت حمایت کمیته امداد شهرستان بافق در طرح غربالگری قند و فشار خون شرکت کردند.

 "سید رضا هاشمی‌پور" مدیر کمیته امداد شهرستان بافق ضمن ارائه گزارشی از خدمات ارائه شده به مددجویان تحت حمایت این نهاد در شش ماهه اول سال جاری به نحوه اجرای طرح پالایش قند و فشارخون ویژه سالمندان تحت حمایت پرداخت.

وی با بیان این که برای ارتقای سلامت جسمی سالمندان نباید از هیچ خدمتی فروگذار کنیم، گفت: بیش از ۱۱ درصد مددجویان تحت حمایت شهرستان بافق سالمند هستند بنابراین نباید از نیازهای عاطفی آنان که ناشی از عدم توانایی برقرای ارتباط خوب و کامل به علت بروز مشکلاتی از جمله شنوایی و بینایی است، غافل شد.

هاشمی‌پور در حاشیه اجرای طرح پالایش قند و فشار خون ۷۰ نفر از سالمندان این شهرستان با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال جاری یک میلیارد و ۱۳۲ میلیون ریال در بخش درمان مدجویان تحت حمایت هزینه شده است، افزود: تعداد ۱۸۸ نفر سالمند تحت حمایت کمیته امداد شهرستان بافق هستند، یکی از مهمترین دغدغه‌های فکری مددجویان به ویژه سالمندان بهره‌مندی از خدمات درمانی مناسب است، بیشتر نیازهای درمانی و مراقبتی سالمندان شامل تخت بیمار، تشک مواج، ویلچر، پوشک، سمعک، دندان مصنوعی، عینک، عصا و هزینه‌های دارویی است.

مدیر کمیته امداد شهرستان بافق در ادامه با بیان این که یک‌هزار و ۶۳۱ نفر مددجو  تحت حمایت این نهاد هستند، بیان کرد: طی شش ماهه ابتدای سال جاری یک میلیارد و ۱۵۹ ریال در خصوص کمک معیشت جامعه تحت حمایت و ۶۲۹ میلیون ریال به عنوان کمک موردی به افراد نیازمند غیر تحت پوشش پرداخت شد، اهدای ۱۲۰ میلیون ریال کمک هزینه تامین جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت و پرداخت بیش از ۴۳۷ میلیون ریال در بخش مسکن مددجویی نیز از دیگر فعالیت‌های این نهاد در طول این مدت بود.

وی افزود: هم اکنون تعداد ۱۷۹ دانش‌آموز و ۲۳ دانشجو از خدمات بخش فرهنگی  کمیته امداد بافق استفاده می‌کنند و در این راستا نیز در شش ماهه ابتدای امسال بیش از ۹۸ میلیون ریال هزینه شد، از جمله فعالیت‌های انجام شده در این بخش می‌توان به ارائه خدمات پرورشی و تربیتی، مشاوره‌ای و آموزش مهارت‌های زندگی، تأمین هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان، کانون‌های فرهنگی تربیتی و اردوهای زیارتی و سیاحتی اشاره کرد.

هاشمی‌پور خاطرنشان کرد: تعداد ۲۵ سالمند تحت حمایت این نهاد مبتلا به بیماری خاص و همچنین نیازمند نگهداری هستند و از این تعداد ۱۳ نفر به صورت ماهیانه هزینه نگهداری دریافت می‌کنند.

گفتنی است؛ در پایان طرح غربالگری قند و فشار خون، به هر کدام از سالمندان سبد کالای بهداشتی تحویل داده شد.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..