تدوام رتبه سوم استان یزد در سرشماری اینترنتی

no-thumbs

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان یزد گفت: استان یزد تا ساعت 16 امروز 12 مهرماه از نظر ثبت نام اینترنتی خانوار و جمعیت در سامانه سرشماری 95، در رده سوم کشور قرار دارد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدحمید فخرالدین افزود: درصد ثبت نام از نظر شاخص ثبت نام اینترنتی خانوارها، ۷.۶۳ درصد اعلام شده است .
وی با قدردانی از مشارکت مردم استان در سرشماری اینترنتی، تصریح کرد: هدف گذاری صورت گرفته، کسب رتبه اول کشور در ثبت نام اینترنتی است.
قائم مقام اجرای سرشماری ۹۵ استان یزد اضافه کرد: تا ساعت ۱۶عصر امروز بالغ بر ۲۸هزار و ۵۰۰ خانوار معادل ۹۵ هزار نفر در این طرح ملی ثبت نام کرده اند و شاخص ثبت نام اینترنتی استان به ۸.۵۱ درصد رسیده است.
فخرالدین گفت: بر اساس گزارش مرکز کنترل سرشماری استان، بر اساس آمار جمع آوری شده وضعیت نسبت جنسی در استان ۱۰۳ و بعد خانوار نیز ۳.۳۶ نفر است.
به گفته این مسئول ابرکوه، بهاباد، تفت ، خاتم و اشکذردر رده های اول تا پنجم بیشترین میزان ثبت نام اینترنتی جمعیت در استان قرار دارند اما در شهرستان های یزد، میبد و اردکان باتوجه به سهم بالای جمعیتی باید ثبت نام بیشتری صورت بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: با پیگیری های به عمل آمده، ثبت نام در سامانه سرشماری ۹۵ از طریق تبلت و تلفن همراه نیز میسر است.
کار ثبت نام اینترنتی خانوارها که قرار بود از سوم مهر آغاز شود به دلیل اخلال در سامانه سرشماری با دو روز تاخیر آغاز شد و بر اساس برنامه قبلی ثبت نام اینترنتی تا ۲۴ مهرماه ادامه دارد.
در مرحله دوم سرشماری نیز که از ۲۵مهرماه تا ۲۵آبان برگزار می شود، ماموران سرشماری با مراجعه حضوری به منازل با دریافت کد آماری خانوارهای ثبت نامی در مرحله اینترنتی، اطلاعات سایر خانوارها را ثبت می کنند.
پیش بینی شده ۳۲۰ هزار خانوار در استان یزد ساکن هستند که با توجه ضریب نفوذ ۴۰درصدی اینترنت در استان ثبت نام اینترنتی ۴۰درصدی خانوارها در مرحله اول پیش بینی شده است.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..