شرافت خبر داد:

یزد دارای رتبه سوم کشور در جذب گردشگر

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد در مراسم تجلیل از عوامل برگزاری جشنواره تابستانی بافق گفت: یزد رتبه سوم کشور در جذب گردشگر دارد که باید این رتبه به جایگاه نخست برسد.

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در این آیین، گردشگری را صنعتی درآمدزا خواند و گفت: در این صنعت مقوله‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جای دارد لذا همه مردم و مسؤولان باید برای تقویت بنیه گردشگری که از سیاست‌های کلی نظام و خط مشی مقام معظم رهبری است تلاش کنند.

محمدمهدی شرافت با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان یزد به ویژه شهرستان بافق افزود: چنانچه جاذبه‌های گردشگری منطقه به خوبی از سوی مسؤولان و اصحاب رسانه معرفی شود، رشد فزاینده‌ای را در تعداد گردشگران به استان و شهرستان بافق شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به رتبه‌بندی استان یزد در جذب گردشگر گفت: جایگاه استان یزد بعد از فارس و اصفهان رتبه سوم کشور را دارد که با ظرفیت‌های موجود می‌تواند به رتبه نخست صعود کند.

شرافت با بیان اینکه خبرنگاران سهم بسزایی در معرفی جاذبه‌های شهرستان دارند، تاکید کرد: مسؤولان با وحدت و همدلی باید تلاش کنند تا زمینه اسکان و آماده‌سازی امکانات رفاهی گردشگران فراهم شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با همت همه مردم و مسؤولان، استان یزد به‌ویژه شهرستان بافق به قطب گردشگری کشور تبدیل شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد با تقدیر از شهردار ادامه داد: شهردار نماد یک شهر است، وقتی شهردار بافق چنین شایستگی پیدا می‌کند یعنی همه شهروندان بافقی و شورای اسلامی شهر بافق لایق و شایسته تقدیر و تجلیل هستند.

شهردار شهرستان بافق هم در این آیین ضمن تقدیر از مدیرکل میراث فرهنگی، معاون این اداره کل، فرماندار و همه شرکت‌کنندگان در مراسم گفت: یک سال قبل احساس شد باید کارگروه گردشگری در شهرداری تشکیل شود و با این اقدام همه کارکنان این نهاد با علاقمندی در کارگره مربوطه شرکت کردند تا رهنمودهای مقام معظم رهبری و هیأت دولت را محقق ساخته و گامی در راستای تحقق سند چشم‌انداز توسعه شهرستان بافق بردارند.

سیدعلی نوروززاده افزود: در قالب این کارگروه با ابزارهای مختلف و همکاری مشاوران میراث فرهنگی، گردشگری و تعامل شهردار با امام جمعه، فرماندار بافق، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد گام‌های موثری برای جدب بیشتر گردشگر برداشته شد.

وی ادامه داد: مجموعه این اتفاقات منجر به برگزاری جشنواره نوروزی و تابستانی و از همه مهمتر سمپوزیوم ملی مجسمه‌های شنی به عنوان اصلی‌ترین برنامه شد که با استقبال مردم و ایجاد روحیه شاد و مفرح شهروندان و گردشگران روبر شد.

نوروززاده با اشاره به برنامه‌های متنوعی چون جنگ شن شادی و دعوت از هنرمندان نامی عرصه موسیقی و طنز پردازی کشور گفت: شهرداری همواره می‌کوشد تا زمینه شاد بودن مردم را فراهم کند زیرا بر این باور است که شادی و نشاط شهروندان عزیز در تسریع اجرای پروژه‌های عمرانی تاثیرگذار خواهد بود.

منبع: فارس
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..