یزد رو به پیری

no-thumbs

غلبارگری رایگان 35 درصد جمعیت سالمند استان یزد انجام شد.

به گزارش یزدی نیوزمعاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه ۹۵ هزار نفر از جمعیت استان را سالمندان تشکیل می دهند از تدوین سند سلامت سالمندان با همکاری سازمان های بهزیستی و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی خبر داد.

محمد حسن لطفی افزود: در حال حاضر ۹ درصد جمعیت استان را سالمندان تشکیل می دهند این درحالی است که میانگین جمعیت سالمندی کشور، ۸ درصد است و جمعیت استان یزد به سمت پیری می رود.

وی از ارائه ۱۱ بسته خدمتی فعال به شش گروه سنی در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت خبر داد و گفت: سند سلامت سالمندی به منظور چکاپ، غربالگری و تشکیل پرونده الکترونیک برای سالمندان تدوین گردیده و تاکنون ۳۵درصد جمعیت سالمند استان به لحاظ بیماری های بدخیم، مشکلات اسکلتی- عضلانی، صدمات فیریکی، دیابت، فشارخون و… مورد چکاپ قرار گرفته اند.

لطفی بر ضرورت مراجعه سالمندان استان به مراکز سلامت جامعه و پایگاه های بهداشتی جهت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت تاکید کرد و اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال جاری کلیه جمعیت سالمند کشور تحت پوشش خدمات و غربالگری قرار گیرند.

تدوین سند سلامت سالمندان استان برای یک بازه زمانی ۱۰ ساله و به منظور حمایت از جمعیت سالمندی از دی ماه سال ۹۴ کلید خورده است.

تابناک

بخش نظردهی بسته شده است..