گسترش کتابخانه های روستایی مهریز

no-thumbs

فرماندار مهریز گفت: گسترش کتابخانه در مناطق روستایی از اولویت های این شهرستان است و باید برای تحقق آن دهیاران تلاش کنند.

به گزارش یزدی نیوزسیدمحمد رستگاری  در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی مهریز افزود: نقش خیران در توسعه و آبادانی کتابخانه ها بسیار مهم است و دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها باید برای جذب مشارکت این قشر به منظور راه اندازی کتابخانه در روستاها تلاش کنند.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز نیز در این نشست گزارشی از روند اجرای مصوبات جلسات قبل و فعالیت های شاخص انجام گرفته در کتابخانه های عمومی را ارائه کرد.
سعید قریشی با تبیین اهمیت کتابخانه ها در سوق دادن مردم به خواندن کتاب و استفاده از راه های تبلیغی در این زمینه اظهار داشت: برگزاری نشست های کتابخوان، مسابقات کتابخوانی، بازدید از کتابخانه ها و ایجاد کانال و گروه هایی در شبکه های اجتماعی با حضور نویسندگان و فعالان کتابخوان با معرفی های کتاب های مفید در این خصوص موثر است.
در ادامه دهیار و رئیس شورای روستای بهادران در خصوص واگذاری زمین کتابخانه خیری بهادران و حل مشکل این زمین مباحثی مطرح کردند.
معرفی کتاب موفقیت را نشانه بگیر نوشته ابوالفضل دهقانی زاده توسط نویسنده و تقدیراز دهیار و رئیس شورای بهادران از سوی فرماندار مهریز از دیگر برنامه های این جلسه بود.
شهرستان مهریز ۱۰ کتابخانه عمومی با ۱۰۰ هزار جلد کتاب دارد.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..