معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد:

هیچ موردی از مرگ و میر مادران باردار در یزد ثبت نشده است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه در نیمه نخست امسال هیچ موردی از مرگ و میر مادران باردار در استان ثبت نشده گفت: بسیاری از اقدامات در راستای تحقق این امر در بیمارستانهای دارای بخش زایمان انجام شد.

به گزارش یزدی نیوزعلی دهقان در همایش ارتقای سلامت مادران استان، ترویج زایمان طبیعی، راه اندازی بخش مادران پرخطر در بیمارستانها و مقیم شدن متخصصان زنان را از مهمترین اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش و حذف مرگ و میر مادران بیان کرد.
وی اظهار کرد: تشکیل کد فوریت مامایی در بیمارستانهای دارای بخش زایمان، معرفی پزشک معین برای بیمارستانهای شهرستانها و فعال سازی ستاد هدایت برای پیگیریهای مورد نیاز از دیگر اقدامات است.
دهقان با بیان اینکه در شش ماهه سالجاری ۱۳ هزار و ۷۱۸ نوزاد در استان متولد شدند خاطر نشان کرد: در این زمینه دو هزار و ۲۶۱ مادر پرخطر به مراکز بهداشتی معرفی که از این تعداد ۳۲۸مورد در مراکز درمانی بستری شدند.
رییس اداره مامایی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی کشور وجود اساتید پیشکسوت و سهیم شدن بخش خصوصی استان در ریسک زایمانهای پرخطر را از ویژگی منحصر بفرد پزشکی استان یزد بیان کرد.
دکتر فرح بابایی گفت: شاه بیت ارتقای سلامت مادر و نوزاد، فعالیت تیمی و پایش وضعیت مادرو نوزد از ابتدای بارداری تا تولد نوزاد است که این امر در بیمارستانهای استان یزد بخوبی مشهود است.
در این همایش از اعضای تیم هدایت و پیگیری مرگ و میر مادر در بیمارستاهای یزد و شهرستان های استان تجلیل شد.
هم اکنون ۱۴ بیمارستان دولتی در استان یزد زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی می باشد که از این تعداد ۹ بیمارستان دارای بخش زنان و زایمان است.ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..