الویتی عجیب:

تلقیح شتر دوکوهان با تک کوهان در اولویت های برنامه های جهاد کشاورزی بافق

مدیر جهاد کشاورزی بافق تلقیح شتر دوکوهان با تک کوهان را در اولویت های برنامه های این نهاد اعلام کرده است.

به گزارش یزدی نیوزمدیر جهاد کشاورزی بافق گفت:تلقیح شتر دوکوهان با تک کوهان در اولویت های برنامه های این نهاد قرار گرفت تا میزان تولید گوشت قرمز در این شهرستان افزایش یابد.
حمید عسکری باقر آبادی  اظهار کرد: این تلقیح راندمان بقای ژنتیک و تولید گوشت قرمز شتر را که دارای خواص گرم و مفید است،افزایش می دهد.
رئیس جهاد کشاورزی بافق در رابطه با موقعیت ویژه این شهرستان در حوزه پرورش شتر گفت:منطقه بافق باتوجه به موقعیت جغرافیایی که داراست برای پرورش این حیوان زمینه مناسبی در خود دارد.
وی خاطر نشان کرد: سال گذشته یکنفر شتر نر تک کوهان از نژاد سندی برای تلاقی با شتران محلی از محل اعتبارات طرح اصلاح نژاد دام سنگین خریداری شده و تا کنون ۴۰ نفر شتر ماده بومی تلاقی داده شده اند.
این مسوول تصریح کرد: تلاقی شتر سندی با شتران بومی باعث افزایش تولید شیر این حیوان می شود که برای درمان بیماریهای دیابت،آسم و آلرژی کاربرد زیاد دارد.
عسکری ادامه داد: شتر حیوانی منحصر به فرد است و همه تولیدات آن ارگانیک بوده و برای افزایش بهره وری از شیر یک سری اقدامات صورت گرفته است که مهمترین آنها تلاقی شتر سندی با شتران محلی است.
وی اظهار داشت:اگر جوانان بخواهند در حوزه پرورش و نگهداری شتر وارد شوند باید در زمینه پرواربندی این حیوان فعالیت و مطالعات خود را شروع کنند زیرا پرورش و پروار بندی، هاشی(بچه شتر) و فروش آن مقرون به صرفه تر است.
به گزارش ایرنا،عسکری با بیان اینکه بیش از ۷۰ بهره بردار در زمینه پرورش شتر فعالیت دارند افزود: در حال حاضر بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شتر در مراتع و پروار بندی های این شهرستان نگهداری می شوند.
سالانه افزون بر ۷۲ تن گوشت قرمز از شتران بافق تولید و به بازار مصرف شهرستان بافق و سایر شهرستانهای استان یزد و کرمان عرضه می شود.

بخش نظردهی بسته شده است..