فرمانده نیروی انتظامی یزد:

۳قتل طی ۱۰روز در استان یزد/قاتلان را در سریع‌ترین زمان ممکن دستگیر کردیم

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد گفت: آمار قتل در شش ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته از کاهش 50 درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش یزدی نیوزسردار ایرج کاکاوند  در نشستی خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی با اشاره به اینکه برنامه‌های امسال هفته نیروی انتظامی با شعار «همه با هم برای امنیت و آرامش» برگزار می‌شود، اظهار داشت: رسانه نقش مهمی در ایجاد احساس امنیت در جامعه ایفا می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه استان یزد طی ۱۰ روز اخیر دستخوش مسائلی بوده است، بیان کرد: سه مورد قتل در استان یزد اتفاق افتاد که پلیس با تلاش شبانه‌روزی قاتلان را در سریع‌ترین زمان ممکن دستگیر و با تکمیل پرونده آنها را تحویل مقامات قضایی داد.

کاکاوند عنوان کرد: پلیس استان یزد قبل از وقوع قتل اول که مربوط به جوان زرگر یزدی بود، یک باند که قصد انجام یک‌سری جرائم خشن در سطح استان را داشت را دستگر کرد.

وی یادآور شد: از این باند دو سلاح جنگی از نوع کلاشینکف و ۲۱۴ تیر جنگی به دست آورد که این باند تحویل مقامات قضایی شدند و اگر توسط پلیس شناسایی و دستگیر نمی‌شدند، ممکن بود در استان یزد جرائم خشنی را مرتکب شوند.

فرمانده انتظامی استان یزد در مورد قاتلان جوان زرگر یزدی ادامه داد: این افراد که دو برادر بودند، اوایل مردادماه در استان محل سکونت خود نیز نظیر همین جرم را انجام داده بودند که پس از یک ماه مخفی شدن در استان خود، به یزد آمده و در یزد نیز مرتکب این جنایت شدند ضمن اینکه برنامه‌های بسیاری داشتند و اگر به موقع دستگیر نمی‌شدند، به طور قطع جرائم دیگری را نیز مرتکب می‌شدند، زیرا جزو مجرمان خطرناک هستند.

کاکاوند همچنین به تشریح قتل‌های رخ داده طی ۱۰ روز اخیر در اردکان و منطقه قاسم‌آباد یزد اشاره کرد و افزود: گرچه این قتل‌ها اذهان عمومی مردم را مشوش کرده، اما مردم در جریان باشند که آمار قتل در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از کاهش ۵۰ درصدی برخوردار بوده است.

وی سال ۹۴ را سال خوبی در کنترل جرائم، تخلفات، تصادفات و ایجاد نظم و انظباط اجتماعی در استان یزد خواند و خاطرنشان کرد: این روند در سال ۹۵ نیز ادامه یافت و شاهد ارتقای امنیت و کاهش تخلفات و تلفات در این استان بوده‌ایم.

کاکاوند در زمینه تلفات تصادفات با اشاره به اینکه یزد جزو استان‌های نخست کشور در زمینه تلفات بود، تصریح کرد: اکنون استان یزد جزو استان‌های برتر در زمینه کاهش تلفات و تصادفات است، به نحوی که در شش ماه نخست امسال شاهد کاهش ۲۵ درصدی تلفات در حوزه شهری و جاده‌ای بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تصادفات جرحی نیز در استان یزد کاهش یافته است، افزود: در مجموع در شش ماه نخست سال جاری تصادفات جرحی، خسارتی و فوتی در استان یزد کاهش ۲۰ درصدی داشته است.

کاکاوند همچنین از کشف ۱۶ تن مواد مخدر در سال جاری خبر داد و گفت: در زمینه کشفیات کالاهای قاچاق نیز با اولویت دستگیری قاچاقچیان اصلی، شاهد افزایش ۱۵۰ درصدی کشفیات در سطح استان بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان یزد تاکید کرد: همه تلاش پلیس آرامش و امنیت مردم است و این موضوع به شدت حائز اهمیت است و برای تحقق این مهم مصمم هستیم.

منبع: فارس
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..