دبیر شورای هماهنگی بانک های استان یزد:

مسدودسازی بخشی از وام یا سپرده در حساب غیرقانونی است

دبیر شورای هماهنگی بانک های استان یزد گفت: مسدود کردن بخشی از سپرده یا تسهیلات در حساب مشتری و متقاضی وام غیرقانونی بوده و از سوی بانک مرکزی منع شده است .

به گزارش یزدی نیوزمحمد رضایی  در خصوص تخلف برخی از بانک ها در انجام ندادن تعهدات در کاهش نرخ سود و مسدود کردن بخشی از سپرده و یا تسهیلات در حساب مشتریان گفت: محمل قانونی برای چنین اقدامی وجود ندارد و نباید بانک ها پولی از مشتری برای دادن وام مسدود کنند.
سرپرست شعب بانک ملی استان یزد با بیان اینکه هم اکنون در سطح استان ۵۴۰ شعبه بانک های مختلف فعالیت دارد، گفت: بانک های ملی با ۸۸ شعبه، صادرات با ۷۵ شعبه و سپه با ۵۵ شعبه بیشترین آمار شعب بانکی در استان یزد را به خود اختصاص داده اند که در بانک های ملی تاکنون گزارشی از اینگونه تخلف اعلام نشده است.
وی تصریح کرد: اگر گزارشی از وقوع چنین تخلفی در بانک ملی ارائه شود با آن برخورد و درباره سایر بانک ها نیز گزارش تخلفات به مراجع مربوطه منتقل می شود.
رضایی در ادامه درباره میزان تسهیلات بانکی ارائه شده به بخش تولید استان نیز گفت: در بانک ملی از ۳۰۴ پرونده معرفی شده از کارگروه به این بانک ۱۰۲ واحد برای استفاده از تسهیلات مراجعه نکرده اند و ۱۱۱ پرونده نیز در حال انجام مراحل کارشناسی است که بزودی تسهیلات این واحدها پرداخت می شود.
دبیر شورای هماهنگی بانک های یزد با اشاره به انصراف ۱۵ واحد از ۳۰۴ واحد متقاضی تسهیلات عنوان کرد: از مجموع این پرونده ها نیز تعداد ۲۲ واحد موفق به گرفتن تسهیلات شده اند و با ۱۱ پرونده نیز در کمیته بانک برای دریافت تسهیلات موافقت نشد.
در قالب ۳۰جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از میان ۲هزار و ۱۰۳ واحد تولیدی ثبت نام شده در سایت بهین یاب استان یزد، ارائه تسهیلات به هزار و ۱۵۳ مورد از این واحدها مورد تصویب قرار گرفته که مبلغ تسهیلات مرتبط با این واحدها، ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که تا امروز، ۱۳۶ واحد آن هزار و ۴۴۰میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند.
بر اساس گزارش میدانی ایرنا برخی از بانک ها به بهانه کاهش سود بانکی، بین ۱۰ تا ۴۰ درصد مبلغ وام را در حساب مشتری تا انتهای پرداخت کامل اقساط مسدود می کنند.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..