یزد فضای مناسبی برای ورزش تیراندازی ندارد

no-thumbs

معاون ورزش و جوانان استان یزد گفت: با وجود اینکه ورزشکاران یزدی در رشته تیراندازی با کمان مدال‌های ارزشمند جهانی کسب کرده‌اند، در استان سالن مناسب برای تمرین در این رشته وجود ندارد.

به گزارش یزدی نیوزابوالفضل کارگر  در جلسه شورای ورزش استان یزد اظهار داشت: یزد در زمینه تیراندازی با کمان حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و تاکنون نیز مدال‌های ارزشمند ملی و جهانی توسط ورزشکاران یزدی در این رشته به دست آمده اما فضای مناسبی برای تمرین و برگزاری مسابقات در استان نداریم.

وی خاطرنشان کرد: یک سالن در محدوده سینما تک یزد وجود دارد که امیدواریم شهرداری این فضا را به تیراندازی با کمان اختصاص دهد.

کارگر در مورد ورزش کویرنوردی نیز عنوان کرد: کویرنوردی از ورزش‌های درآمدزا است اما در استان یزد اقدامی برای توسعه این ورزش انجام نشده است.

وی در مورد پاراگلایدر نیز با اشاره به موقعیت بسیار خوبی که در استان یزد وجود دارد، تصریح کرد: بخشی از سایت اختصاص یافته به این ورزش به زباله‌دانی و محلی برای دفن زباله‌های عفونی بیمارستانی تبدیل شده و به تازگی نیز صحبت‌هایی از واگذاری این فضا به بخش خصوصی توسط میراث فرهنگی مطرح شده است.

معاون ورزش و جوانان استان یزد در مورد ورزشکاران سازمان یافته استان یزد نیز بیان کرد: در شش ماه نخست سال گذشته آمار ورزشکاران سازمان یافته استان یزد ۳۹ هزار نفر بوده که این رقم در شش ماه نخست سال جاری با رشد هفت درصدی به ۴۲ هزار نفر رسیده است.

کارگر خاطرنشان کرد: در سال‌های قبل به دلیل گرانی بیمه و کمبود بودجه‌های ورزشی آمار ورزشکاران سازمان یافته در حالی که باید هر سال با رشد ۲۰ درصدی مواجه باشد، رشد منفی پیدا کرده بود که خوشبختانه این آمار در حال مثبت شدن است.

وی تصریح کرد: این آمار شامل ورزشکاران حرفه‌ای است که حداقل هفته‌ای سه روز به طور مستمر در باشگاه‌ها فعالیت ورزشی انجام می‌دهند و شامل ورزشکاران فعال در پارک‌ها و … نمی‌شود.

کارگر همچنین از فعالیت ۵۲ تیم در رشته‌های مختلف ورزشی از استان یزد در لیگ‌های کشوری خبر داد.

منبع: فارس
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..