یک مقام مسئول:

تامین وثیقه بانکی از سوی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری در استان یزد

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد از تامین وثیقه بانکی از سوی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری در این استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز "ذبیح الله زارع" با اشاره به سیاست دولت در اعطای تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط، بیان کرد: کارآفرینان و تولید‌کنندگان استان برای اخذ تسهیلات در این سال‌ها با مشکلات متعددی مواجه بودند که دریافت تسهیلات برای این واحدها را مشکل کرده است.

وی ادامه داد: معمولاً بانک‌ها وثایقی را که اخذ می‌کنند، سند ملکی است و چون اغلب واحدهای استان ملک طرح خود را در رهن بانک گذاشته‌اند برای اخذ تسهیلات جدید مشکل دارند.

مسئول صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک با بیان این که این صندوق وثیقه‌هایی را که مورد قبول بانک‌ها نیستند، می‌ پذیرد، عنوان کرد: صندوق ضمانت سرمایه‌‌گذاری صنایع کوچک بر اساس اعتبار سنجی از مشتریان، وثیقه‌ها را قبول می‌‌کند و این امکان در صندوق وجود دارد که حتی وثیقه‌ها را بر خلاف بانک‌ها جابجا کند.

وی با اشاره به آزادسازی مازاد وثیقه‌های متقاضیان، اظهار کرد: اگر ارزش و وثیقه در نزد صندوق ضمانت بر اساس تسهیلاتی که دریافت شده است بیشتر باشد، مشتری می‌تواند ضمانت‌نامه‌های بیشتری را برای تسهیلات اخذ کند یا با جابجایی وثیقه مربوطه مازاد آن را آزاد کند.

زارع همچنین از افزایش سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک به منظور حمایت ویژه از صنایع خبر داد و گفت: ضمانت‌نامه‌های جدید نظیر خرید مواد اولیه و فروش کالا به خریداران عمده از سوی این صندوق از دیگر خدمات ارائه شده است که متقاضیان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.
 

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..