جدیدترین انتقادهای جلیلی از اقدامات دولت

به گزارش یزدی نیوزنماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: "امام می‌فرماید ما در جنگ ابهت ابرقدرت‌ها را شکستیم"، برخی می‌خواهند ابهت شکسته شده ابرقدرت‌ها در جنگ را بازسازی کنند.

سعید جلیلی در شانزدهمین یادوراه شهدای مسجد میثم افزود: از نظر امام دستاورد جنگ ایستادن روی پای خود و شناختن دوست و دشمن بود. کسانی که نیروی خودی را تحقیر و جای دوست و دشمن را عوض می‌کنند نسبتی با امام و شهادت ندارند و این ظلم کمی نیست.

جلیلی با بیان این که بیش از عکس و نام شهدا به رسم و مرام آن‌ها نیاز داریم، تصریح کرد: مرام شهدا شکستن ابهت ابرقدرت‌ها، شناخت دوست و دشمن و ایستادن روی پای خود است.

دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی کشورمان در ادامه گفت: الگو اصولی است که در شرایط مختلف پاسخگو باشد. الگوی دفاع مقدس امروز تکثیر شده است و امروز موفقیت خود را از سوریه تا یمن و از انصارالله تا حزب الله به رخ می‌کشد. چه کسانی از تسری الگوی دفاع مقدس به سایر عرصه‌ها از جمله اقتصاد جلوگیری می‌کنند؟

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: موفقیت دفاع مقدس مرهون بسیجی‌های بی‌ادعایی است که نگاه آن‌ها تکریم ظرفیت داخلی بود نه تحقیر آن.

جلیلی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر آزادی خرمشهر به کسانی سپرده می‌شد که برای آشپزخانه راه‌آهن هم نگاه به خارج دارند، هیچ‌گاه خرمشهر آزاد نمی‌شد. جنگ اقتصادی هم‌چون هر جنگی به انسان‌های شجاع، خودباور و فهمیده نیاز دارد.

این عضو شورای راهبردی روابط خارجی در ادامه تصریح کرد: امروز اقتصاد در محاصره ستون پنجمی است که با آدرس‌های غلط بیش‌تر از تحریم‌ها به کشور لطمه می‌زند، این محاصره از موضوعاتی مثل حصر آبادان مهم‌تر است.

وی افزود: اگر مبارزه با بیکاری مهم است، نباید قرارگاه‌های ایجاد اشتغال به اشغال مرفهان بی‌درد و صاحبان حقوق‌های نجومی دربیاید.

به گزارش انتخاب، این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: دیپلماسی صحیح مکمل تلاش اقتصادی است نه جانشین آن. اگر وعده‌های دیپلماسی جایگزین تلاش مدیران اقتصادی شود، معطلی و بیکاری این مدیران منجر به بازتولید بیکاری فراگیر در کشور خواهد شد.

جلیلی افزود: تفکری که دشمن را بزک و صحبت از کم کردن توان دفاعی می‌کند نمی‌تواند برای کشور امنیت و عزت بیاورد.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..