استاندار یزد خبر داد:

جایگزینی کشت های کم آبخواه از سیاست های یزد در حوزه آب

استاندار یزد گفت: توقف توسعه سطح زیر کشت، مدیریت منابع آب و جایگزین کردن کشت های کم آبخواه، مدیریت توزیع آب شرب و برخورداری مردم از آب آشامیدنی باکیفیت و مناسب جزو سیاست های استان در حوزه آب است که با جدیت در حال پیگیری است.

به گزارش یزدی نیوزسید محمد میرمحمدی  در جلسه شورای حفاظت از منابع آب یزد با اشاره به اهمیت آگاهی اجتماعی از وضعیت آب گفت: اگر توسعه در چارچوب و نقشه مسیر راه باشد هیچ چیز در جای غیر مناسبی قرار نمی گیرد و در برنامه ها با معلول هایی مخرب روبرو نمی شویم.
وی با اشاره به اینکه نگاه کارشناسی و آینده نگر در حفاظت از منابع آب ضرورت مهم برای بالابردن اثربخشی اقدام ها در این زمینه است ادامه داد: خوشبختانه موضوع اهمیت و کمبود آب توجه جامعه را به خود معطوف کرده است و باید از جنبه های مختلف اثرات مصرف بی رویه و محدودیت منابع آب را با مردم در میان گذاشت و موضوع را از نگاه تخصصی منعکس کرد.
استاندار یزد گفت: آگاه بخشی به مردم از وضعیت آب اگر به گونه ای انجام شود که مردم احساس کنند در مسیر منافع آنها اقدام هایی انجام می شود در پیشبرد برنامه ها همکاری می کنند.
میرمحمدی افزود: تغییر سنت ها و فرهنگ مصرف آب مسئله ساده ای نیست ، وقتی می گوییم آب مایۀ حیات است باید ارزش آن را بدانیم، نباید حتی قطره ای از آب هدر رود و تنها با برنامه های تخصصی، نگاه کارشناسی و وسیع می توان باورهای گذشته را تغییر داد و مفاهیم جدید کاربردی را جایگزین کرد.
همچنین مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان یزد نیز در این جلسه به ارائۀ گزارشی از برنامه عملیاتی و تفصیلی پیشرفت طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب استان پرداخت.
حسین غفوری ادامه داد: نصب کنتورهای هوشمند در شهرستان ها در حال انجام است و ایجاد شیوه های صیانت از منابع آب و کنترل مسائل زیست محیطی در حفظ کیفیت آب نیز از موضوع های مهم پیش روی استان است.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..