فعالیت بیش از ۴۰ هزار بافنده فرش در یزد

به گزارش یزدی نیوزرئیس سازمان صنعت،‌معدن و تجارت استان یزد با اشاره به ضرورت ارتقای ظرفیت‌های بومی در بحث توسعه اقتصادی از فعالیت بیش از ۴۰ هزار بافنده ماهر فرش در استان یزد خبر داد.
"محمدرضا علمدار یزدی" در آئین افتتاح نمایشگاه فرش قمات که با حضور "سیدعلی عزت‌الدینی" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد و جمعی از پیشکسوتان فرش استان برگزار شد،‌با اشاره به ضرورت حمایت از بخش خصوصی در راستای توسعه بیش از پیش اقتصادی استان یزد،‌اظهار کرد: سرمایه‌گذاران بومی بیش از پیش از ظرفیت‌های استان استفاده کنند.

وی انگیزه را عامل اصلی بسیار از دستاوردهای اقتصادی دانست و بیان کرد: تشخیص و استفاده از فرصت‌های کارآفرینی،‌ ایده، هنر و خلاقیت از جمله فاکتورهای موثر در بحث رقابت اقتصادی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان صنعت،‌معدن و تجارت با اشاره به وجود بیش از ۷۰ هزار بافنده در استان یزد،‌گفت: بیش از ۴۰ هزار بافنده در استان یزد فعال هستند.

علمدار‌یزدی عبارت "قمات" را نوآوری در نامگذاری عنوان کردو ادامه داد: عنوان قمات خلاصه شده عبارت ترکیب هنر استان‌های قم،‌اصفهان و تبریز با دانش یزدی در تولید فرش نفیس است.

"محمد شکاری" مدیر نمایشگاه فرش قمات با بیان اینکه تا کنون در صنعت فرش چیزی به نام فرش یزد وجود نداشته و همه فرش یزد را با نام فرش اردکان می شناسند،‌ اظهار کرد: به منظور ایجاد نوآوری در تولید فرش مرغوب، رج های درشت بافت را که تا کنون به نام فرش اردکان شناخته شده است را به رج‌های ریز که در اصطلاح به ان رج پنجاه می‌گویند تبدیل کردیم.

وی ضمانت سی ساله انواع فرش‌های نمایشگاه قمات را از جمله ویژگی‌های این کلکسیون دانست و بیان کرد: این ضمانت شامل تثبیت رنگ فرش است.

شکاری افزود: زمانی که تولید کننده فرش از کیفیت مواد اولیه خود اطمینان داشته باشد می‌تواند با خیال آسوده محصول نهایی را ضمانت کند.

این مقام مسئول با اشاره به سلامت یزد و بافنده‌های یزدی در بحث تولید فرش مرغوب  خاطرنشان کرد: اگر مدیران و تولید کنندگان و همه اقشار جامعه حمایت کنند میتوانیم ابروی فرش یزد را در دنیا بالا ببریم.

 

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..