معاون سیاسی و امنیتی استانداری درتجمع زرگرهای یزدی:

سرنخ هایی از حادثه بازار زرگری یزد به دست آمد/کشته شدن جوان طلافروش یزدی غم انگیز بود/دستگیری تیم سارقان مسلح در یزد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: سرنخ هایی از حادثه روز گذشته در بازار زرگری یزد به دست آمده و نیروی انتظامی با جدیت در حال پیگیری موضوع است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی طالبی در جمع شماری از زرگرهای یزد که به دلیل قتل یکی از زرگرهای بازار خان یزد در مقابل استانداری این استان حاضر شده بودند با تسلیت حادثه غم انگیز کشته شدن این جوان افزود: در اتفاق های مهم سالهای اخیر در استان، عاملان به فاصله بسیار کم دستگیر شده اند و امیدواریم که عامل یا عاملان اتفاق روز گذشته هم به سرعت دستگیر شود.
وی خاطر نشان کرد: یزد شاخصه های امنیتی بسیار خوبی در کشور دارد و چنین حادثه هایی زحمات و تلاش های انجام شده را زیر سئوال می برد.
این مسئول ادامه داد: استان یزد در شاخص های امنیتی و مولفه های مختلف جرایم، جزو ۱۰ استان آخر کشور است و برای مثال در شرارت استان آخر و در سرقت مسلحانه جزو سه استان آخر کشور قرار دارد.
معاون استاندار با تاکید بر اینکه برای یزد یک سرقت هم زیاد است تصریح کرد: باید تلاش کنیم شاخص های امنیتی افزایش یابد.
طالبی افزود: حادثه روز گذشته برخی نواقص از جمله وضعیت بازار، ضرورت داشتن پاس ثابت و ضرورت نصب دوربین در برخی اماکن را روشن کرد.
وی خاطر نشان کرد: صبح امروز نشست شورای تامین استان با حضور فرمانده انتظامی، مدیرکل دادگستری و دادستان یزد برگزار و بر ضرورت ارتقای وضعیت امنیتی بازار زرگری یزد از جمله داشتن پاس ثابت تاکید شد.
** دستگیری تیم سارقان مسلح در یزد
معاون استاندار یزد با یادآوری امنیت مطلوب این استان که به کمک مردم ایجاد شده گفت: هفته گذشته تیمی که با هدف سرقت مسلحانه وارد استان شده بود با تجهیزات مختلف با فعالیت اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی متلاشی شد و پیش از هرگونه اقدامی دستگیر شدند.
طالبی افزود: استاندار یزد بر رفع مشکل های زرگرها از جمله مالیات تاکید کرده و بر این اساس به زودی نشستی با حضور مدیرکل امور مالیاتی، نماینده استانداری و نماینده زرگرها برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا، شماری از زرگرهای یزدی با حضور در مقابل استانداری این استان، افزایش امنیت در بازار زرگری را خواستار شدند.
حضور زرگران در مقابل استانداری به دنبال وقوع قتل یک شاگرد مغازه زرگری و سرقت طلاجات این مغازه در روز گذشته (یکشنبه) در بازار خان این شهر صورت گرفت.
زرگرهایی که از صبح امروز با حضور مقابل استانداری یزد توجه بیشتر مسئولان به امنیت بازار را خواستار شدند پس از سخنان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار این محل را ترک کردند.
حضور زرگران در محل استانداری، بیش از چهار ساعت به طول انجامید.
خبرهای رسیده حاکیست بازار زرگری یزد صبح امروز /دوشنبه/ تعطیل شد.
به دنبال وقوع یک فقره سرقت و کشته شدن یک شاگرد زرگر در محدوده بازار یزد، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی یزد از پیگیری این موضوع از سوی کارآگاهان پلیس خبر داد.
سرهنگ محمدرضا مزیدی یکشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تایید این خبر افزود: بر اساس بررسی ها این فرد در حال رفتن به منزل، در محل پارک خودرو که محلی خلوتی است توسط سارق یا سارقان به قتل رسیده است.
وی ادامه داد: سارق یا سارقان بعد از قتل این زرگر با استفاده از کلید مغازه وی در بازار زرگران شهر یزد به این سرقت دست زده اند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی یزد اظهار کرد: موضوع این حادثه توسط کارآگاهان پلیس با جدیت در حال بررسی است که بعد از تحقیق کامل نسبت به اطلاع رسانی اقدام می شود.

ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..