۱۱۴ میلیون زکات از بهابادی‌ها جمع‌آوری شد

به گزارش یزدی نیوزمدیر کمیته امداد بهاباد با اشاره به جمع آوری ۱۱۴ میلیون زکات در بهاباد گفت: شایسته است زکات در رسیدگی به محرومان و یاری رساندن به نیازمندان و مرمت‌ مساجد فعال و اماکن عمومی مصرف شود.

 رمضان باقریدر جمع دست اندرکاران و فعالان کمیته امداد اظهار داشت: دستورات صریح اسلام در پرداخت زکات تکلیف را برای همه روشن کرده و خوشبختانه مردم این شهرستان هم روحیه خیرخواهی پیشگام شدن در پرداخت زکات را در خود تقویت کرده اند.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج واحیای فریضه زکات در جامعه ادامه داد: کشاورزان بهابادی در سال جاری بیش از ۱۱۴ میلیون تومان زکات پرداخت کردند.

مدیر کمیته امداد شهرستان بهاباد با اشاره به نقش روحانیون در آگاهی بخشی به مردم و تبیین فواید پرداخت زکات در جامعه افزود: مردم باید در پرداخت زکات به این باور برسند که پرداخت زکات موجب از بین بردن فقر و محرومیت در جامعه اسلامی می شود.

وی عنوان کرد: پرداخت منظم زکات رفع مشکلات اجتماعی ناشی از مسائل اقتصادی و فقر را به دنبال دارد بنابراین باید پیوسته برای پرداخت زکات فرهنگ سازی کرد.

باقری با بیان اینکه درآمدهای کمیته امداد در زمینه های درمانی، جهیزیه، مسکن، معیشت، تحصیلی هزینه می‌شود، ادامه داد: بسیاری از خانواده های تحت حمایت این نهاد در سال گذشته و سال جاری از برکات پرداخت زکات بهره مند شدند.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت امام صادق(ع) گفت: پرداخت زکات واجب است و پرداخت نکردن آن سختی ها و مشقت هایی را به دنبال دارد.

منبع: مهر
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..