کارگاه توجیهی پایتخت کتاب ایران در یزد

به گزارش یزدی نیوزکارگاه توجیهی پایتخت کتاب ایران با حضور مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار شد.
این کارگاه که نمایندگان شهرداران و فرمانداران شهرستانهای استان یزد حضور داشتند،علی اصغر سید آبادی طی سخنانی خواهان مشارکت همه دستگاههای اجرایی و غیردولتی در طرح پایتخت کتاب شد.
وی به ظرفیت های رهنگی استان یزد اشاره کرد و گفت:استان یزد یکی از استانهایی بوده است که طی دو سال گذشته با برگزاری و ایده های متنوع در حوزه کتاب و کتابخوانی رتبه های خوبی را در طرح پایتخت کتاب ایران بدست آورد.
وی همچنین خواهان ایده های جالب و نو در حوزه کتاب شد،و گفت:ایده های جدید در ترویج کتاب و کتاب خوانی بسیار تاثیر گذار است.
مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه توسعه ای را از اهداف مهم طرح پایتخت کتاب ایران اعلام کرد و افزود:این طرح محدود به شهرهای بزرگ نیست و همه شهرهای کوچک و بزرگ با ایده های جالب و قابل اجرا می توانند در طرح پایتخت کتاب ایران شرکت کنند.
سیدآبادی درباره ارتباط این کارگاه‌ها با طرح پایتخت کتاب گفت: انتخاب و معرفی پایتخت کتاب صرفاً مسابقه‌ای برای تعیین شهری به عنوان پایتخت کتاب نیست، بلکه یک جریان پویای فرهنگی است که با کنار هم قرار دادن بخش‌های دولتی و غیردولتی و ایجاد درک متقابل امکان هم‌افزایی و جلب ایده‌های نو و منابع برای ترویج کتابخوانی را فراهم می‌کند و اغلب چه انتخاب بشوند و چه نشوند، در ترویج کتابخوانی فعال‌تر می‌شوند.
این مقام مسئول تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی را یکی از ایده‌های برآمده از طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران خواند و گفت: جشنواره باشگاه‌های کتابخوانی در واقع تلفیق شده چند ایده است.
وی در ادامه به سه طرح مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درحوزه کتاب اشاره کردو گفت:معرفی پایتخت کتاب ایران،انتخاب روستای دوستدارکتاب و تقدیر از مروجان کتابخوانی  از الویت های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالجاری است.

بخش نظردهی بسته شده است..